  • 1. Data: 2005-08-12 07:29:23
    Temat: preferencyjne składki ZUS a zatrudnienie
    Od: maz <m...@o...pl>

    Mam pytanie odnośnie nowych pomysłów z ZUS.
    Z tego co wiem, to dla osób które otwierają firmę po 24 sierpnia będą
    opłaty rzędu 250 PLN zamiast 720PLN co miesiąc.

    Jak widać kolejny raz nasz rząd zrobił mnie w balona.
    Swoją działalność rozpocząłem w grudniu 2004.
    Jednocześnie jestem na etacie w firmie, także na szczęście do ZUS płacę
    tylko zdrowotne.

    Teraz mam takie pytanie, bo z tego co wynika z
    http://www.msp.money.pl/aktualnosci/warto_wiedziec/1
    05108/1/
    to nie mogę zamknąć i otworzyć firmy od nowa, bo założyli okres 5 lat
    (jakiś absurd).
    Ale natomiast moja żona będzie mogła założyć taką firmę na tych nowych
    super warunkach.
    Jeśli ja zamknę firmę np. z końcem miesiąca, a żona od pierwszego
    otworzy nową, pod tą samą nazwą to rozumiem że jest wszystko legalnie i
    płaci preferencyjne składki zus.
    Pytanie czy może mnie wówczas zatrudnić również na tych warunkach? czy w
    moim przypadku ta ulga i tak nie poskutkuje?

    Wiadomo, że zmienia się Regon i NIP firmy, ale jest to do przełknięcia
    jeśli w ten sposób można zaoszczędzić pieniądze.

    maz