  • 41. Data: 2019-08-12 18:23:51
    Temat: Re: PodaRTki...
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Kaczanowski" qirh5g$1hbe$...@g...aioe.org

    > żłóbek, gdzie ludzie pracujący nie moga znaleźć miejsc? W zamian za to
    proponowałbym te pieniądze przeznaczyć na system
    > samoskalujący się. Bo o ile na przygotowanie miejsc w szkołach czy przedszkolach
    gminy mają kilka lat, to na przygotowanie
    > odpowiedniej ilości miejsc w żłobkach bardzo niewiele. Podawałem kilka razy
    przykład duńskich mikrożlobków, właśnie jako
    > samoskalujący i motywujący zarówno do pracy jak i do tego by mieć dobre warunki
    mieszkaniowe (jeśli ktoś chce zostać z dzieckiem w
    > domu i dostawać za to pieniądze, przy okazji opiekując się dodatkowymi dziećmi)

    Rodzice w domu zamiast w robocie? Spadnie PKB -- bo spadną
    przychody wynajmu i (oakcyzowanego) transportu... ;)

    Takiej katastrofie ;) IMO przeciwdziałała władza kierowana przez DTuska.

    Ale spadek PKB to niejedyna strata ;) -- ważne jest także ,,oddziaływanie
    psychiczne'' na pracownika/niewolnika... (urabianie, opluwanie, znęcanie
    się na zatrudnionym... niby też i seks, ale czy z tego seksu rodzą się
    masy dzieci?...)

    ąćęłńóśźż>> A jeśli uważasz, że powinien rządzić rynek, to podjadę swoim SUV-em,
    ąćęłńóśźż>> odholuję Twoją Yariskę i zaparkuję na jej miejscu skoro rynek ma rządzić.

    > o czym ty piszesz, co to za analogia z tylka? Tak a'propos czego?

    Wg niego chyba rynek ma się nijak do prawa.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 42. Data: 2019-08-12 18:39:02
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "ąćęłńóśźż" 5d5134e7$0$17344$6...@n...neostrada.pl

    > Bardzo chętnie wypie.... za granicę kilkaset tysięcy urzędasów samorządowych i
    innych,

    Spóźniłeś się -- wybory do europarlamentu niedawno minęły,
    ale na szczęście kolejna okazja do masowego wysłania
    polskich urzędników za granicę RP zapewne nadejdzie...

    > których praca zasługuje na dopłatę z ich strony a nie na wynagrodzenie.

    Właśnie dlatego dobre są <<zasiłki dla bezrobotnych>> -- taniej
    płacić za nieaktywność zawodową niż naprawiać skutki fatalnej
    aktywności...

    > Skoro nie istnieje "idealny (w sensie pojęć ekonomicznych) rynek pracy" to powinny
    istnieć wyrównania dochodów i szans.

    Istnieją! Ja (choć przepracowałem przed kineskopowymi monitorami
    komputerowymi kilkadziesiąt lat) nie dostanę ,,wyrównania'', lecz
    takie ,,wyrównanie szans'' otrzyma ktoś, kto być może nawet nie
    widział z bliska kineskopowego monitora komputerowego....

    > Zwróć też uwagę, że z 500 zł płacisz około 350 zł/mies. za państwowy
    > żłobek lub przedszkole lub szkołę (z kosztami składek, podręczników itp. bez
    wakacji i drugiego śniadania z domu).

    O to chodzi -- lewą ręką dać a prawą ręką zabrać!
    Albo inaczej -- toż właśnie na krycie tych wydatków otrzymujesz.

    > Przy 500+ na drugie dziecko i tak dopłacałeś za same opłaty w placówkach
    państwowych lub samorządowych, o prywatnych już
    > nie mówiąc. Zrób całą bez wyjątku opiekę nad dziećmi bezpłatną

    Wówczas społeczeństwo nie będzie dziękowało PiSowi ta mocno/gorąco jak teraz...

    > (w tym np. lekarstwa) i wtedy może wycofaj 500+.

    Postuluję waloryzację (znaną z waloryzacji składek ZUS dla prowadzących DG)
    500+, bez której 500+ schudnie szybciej niż emerytura -- waloryzowana znacznie
    słabiej niż te składki, bo ,,inflacyjnie''.

    > A jeśli uważasz, że powinien rządzić rynek, to podjadę swoim SUV-em, odholuję Twoją
    Yariskę i zaparkuję na jej miejscu skoro rynek
    > ma rządzić.

    Rynek nie jest bezprawiem.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 43. Data: 2019-08-12 18:41:17
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Animka" qirulh$fs2$...@n...icm.edu.pl

    > A z dziećmi nie może być jeszcze większego upadku?

    Jeśli dzieci będą mądre -- raczej uratują przed upadkiem.
    Problem w tym, że 500+ nie wspiera mądrości, lecz jurność.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. .-.
    )\._.,--....,'``.

  • 44. Data: 2019-08-13 08:24:52
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    > "Tomasz Kaczanowski" qirh5g$1hbe$...@g...aioe.org

    > Rodzice w domu zamiast w robocie? Spadnie PKB -- bo spadną
    > przychody wynajmu i (oakcyzowanego) transportu... ;)

    hehehe

    ale tak, żeby może innym wytłumaczyć, na czym polega prostota i
    genialność tego systemu: jeden rodzic na kilku zajmuje się dziećmi
    swoimi i innych w podobnym wieku - do 4 dzieci (łącznie ze swoim),
    zamiast żłobka, odpada więc koszt budynku, koszt administracji itp.
    Jedna osoba zajmuje się dziećmi, co więcej, osoba, której jest to
    proponowane musi mieć dobrą opinię oraz odpowiednie warunki
    mieszkaniowe, więc zachęca to do tego, aby inwestować w swoje otoczenie,
    natomiast pozostali rodzice nie maja problemu ze żłobkiem. System się
    sam skaluje, a i dodatkowa zaleta, osoba opiekująca się nie wypada z
    rynku pracy, na czas dziecka w wieku żłobkowym po prostu przebranżawia się.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 45. Data: 2019-08-13 09:21:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Są takie programy.
    A nawet dopłaty do żłobków prywatnych.
    Co nie zmienia problemu braku realizacji obietnic wyborczych P0 (samorządowych) o
    "żłobku dla każdego dziecka".

  • 46. Data: 2019-08-13 09:30:46
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-13 o 09:21, ąćęłńóśźż pisze:
    > Są takie programy.

    tego typu programu nie ma. Tu zatrudnia gmina, nie zakładasz żadnych
    działalności ect, jest to maksymalnie uproszczoine. Inni rodzice nie
    płacą za żłobek.

    > A nawet dopłaty do żłobków prywatnych.

    ale to tylko pudrowanie problemu. A tak masz mechanizm i to taki, który
    się sprawdza, są miejsca, gdzie jest praktykowany. System ma same
    zalety, jedynie wadą są koszty, ale jak policzyć koszt utrzymywania
    żłobków, które zawsze będą miały za mało albo za dużo miejsc, to już nie
    wychodzi źle, a system dodatkowo motywuje.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 47. Data: 2019-08-13 09:53:22
    Od: Szymon <...@w...pl>

    W dniu 2019-08-13 o 08:24, Tomasz Kaczanowski pisze:
> [...]
    > swoimi i innych w podobnym wieku - do 4 dzieci (łącznie ze swoim),
    > zamiast żłobka, odpada więc koszt budynku, koszt administracji itp.

    Obawiam się, że to nie takie proste. Stosowne instytucje (np. Sanepid)
    muszą odebrać budynek, co wiąże się z dużymi kosztami jego dostosowania.
    Nie wydaje mi się, aby też każdy był w stanie prowadzić żłobek. Pewnie
    potrzeba jakichś kwalifikacji (podobnie jak nie każdy może założyć
    przedszkole czy szkołę - tudzież tam pracować). Wreszcie - za darmo ten
    rodzić się tym nie będzie zajmował. Dochodzą zatem koszty, rozliczenia,
    podatki itd.

  • 48. Data: 2019-08-13 10:03:11
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2019-08-13 o 09:53, Szymon pisze:

    > Obawiam się, że to nie takie proste. Stosowne instytucje (np. Sanepid)
    > muszą odebrać budynek, co wiąże się z dużymi kosztami jego dostosowania.

    widzisz, w naszym kraju na razie tak, w krajach innych nie

> [...]
    > przedszkole czy szkołę - tudzież tam pracować). Wreszcie - za darmo ten
    > rodzić się tym nie będzie zajmował. Dochodzą zatem koszty, rozliczenia,

    widzisz, w Danii widocznie tego nie wiedzą, bo tam to działa i jak tam
    byłem i obserwowałem jak to działa, to musze przyznać, że pomysł jest na
    prawdę super. Rodzic nie zajmuje się tym darmo, pisałem przecież,
    dostaje za to normalne wynagrodzenie od gminy.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 49. Data: 2019-08-13 11:46:03
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    50% ryzyka na multi-kulti i podobne pedalstwo.

    -----

  • 50. Data: 2019-08-13 16:12:38
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    <s...@g...com> 1...@g...co

    : A moze dodrukowuje? Masz jakies info na ten temat?

    500+ niby jedynie ;) odbiera ,,bogatym'' [mnie przykładowo]
    i daje ,,biednym'', czyli niby nie zabiera towaru z rynku.

    Problem w tym, że raczej ;) zabiera rozsądnym/zaradnym
    a daje niezbyt rozsądnym/zaradnym...

    Siak czy tak chyba za PO-PSL oficjalnie nie było tak dużej
    inflacji w Polsce jaka jest teraz. (3.5% ma przekroczyć w br.)

    Być może jest tak, jak piszesz -- staniały ekskluzywne/drogie
    towary (asfalt chociażby, jako drogi [w obu znaczeniach drogi])
    a zdrożała pietruszka, ale akurat jest chyba odwrotnie, to znaczy
    chociażby drożeją stale ekskluzywne nieruchomości i drogie samochody...

    Za DTuska czyhałem na indyjskie spodnie marnej jakości kosztujące 20 pln;
    od dawna nie płacę za spodnie dobrej jakości więcej niż 10 pln, z tym, że
    zwykle od tych 10 pln naliczane są różne rabaty, przez co rzadko płacę
    więcej niż 8 pln a główną przeszkodą w mym qpowaniu jest brak miejsca
    w mieszkaniu...

    O tym, że za DTuska staniały nieruchomości i samochody chyba wiadomo powszechnie.

    -=-

    IMO po prostu ludziom się należy -- więc mają;
    mając -- kupują;
    a kupując bez opamiętania -- podbijają ceny, bo
    sklepom też się po prostu należy -- dodatkowe opodatkowanie ;)
    wg władców, którym się po prostu należą nagrody,
    więc sklepy muszą podnosić ceny,
    by mieć z czego płacić te dodatkowe podatki...

    -=-

    IMO pierwotnymi zyskującymi na 500+ są władcy i odbiorcy 500+;
    ci ostatni jednak zazwyczaj szybko tracą na swej bezmyślności
    i chybionych inwestycjach oraz (jak reszta społeczeństwa) na
    podatkach, zaś wtórnymi zyskującymi są sklepy i banki...

    Sklepy podnoszą ceny
    a banki zwiększają kredytowanie tak ,,ilościowo'' (więcej
    aktywów bankowych w pln) jak i cenowo (wyższy koszt forsy
    wywołany większym popytem)...

    -=-

    Stawiam na niepodnoszenie stóp procentowych przez RPP, chyba że
    500+ zostanie zwaloryzowane tak, jak waloryzowane są składki ZUS
    dla prowadzących DG. Bez waloryzacji tym lepiej dla rządzących,
    im inflacja wyższa... Z waloryzacją 500+ opartą jedynie o inflację
    też inflacja daje władcom zysk -- propagandowy, za który nie płacą.

    Waloryzacja 500+ podobna do emerytalnej za jakiś czas doprowadzi
    do zapaści 500+ tak, jak doprowadziła emerytury waloryzacja emerytur
    oparta jedynie o inflację, nie o przyrost PKB, jak ma to miejsce
    w wypadku składek ZUS prowadzących DG.

    Oczywiście jeszcze szybciej zapadnie się 500+ bez jakiejkolwiek waloryzacji.

    Ponadto i waloryzacji emerytur (opartej jedynie o inflację) sprzyja wysoka
    inflacja -- składki (czyli podatki) rosną wraz inflacją i przyrostem PKB,
    zaś świadczenia emerytalne rosną jedynie wraz z inflacją. Gdy pozornie
    rosną emerytury -- gawiedź cieszy się i powtarza, że za DTuska emerytury
    nie rosły, choć zasady podnoszenia świadczeń emerytalnych (nie wieku
    emerytalnego -- ten oczywiście uległ drastycznej zmianie, ale wysokości
    emerytur) obowiązują nadal te same...

    składki ZUS rosną wraz z PKB; ten zaś uwzględnia inflację
    emerytury zależą tylko od inflacji
    500+ nie rośnie

    Powyższych informacji nie piszę jako wykładnia ;) prawa czy wiedzy.
    Raczej sugerują szukanie informacji we własnym zakresie, gdyż piszę
    jedynie powierzchownie -- nie znając ludzkiej niewiedzy, mogę wiele
    przeoczyć.

    -=-

    Do JF:

    Piszesz, że mamy obecnie najniższy koszt kredytu od niepamiętnych
    lat, co być może skłania do zaciągania nowych długów... Na pierwszy
    rzut oka warto wymienić 5% na 2%, ale już na drugi rzut oka widać,
    że można zamienić 5% na 2% i poczynić rezerwy, bo wkrótce sytuacja
    może odmienić się i trzeba będzie 2% wymieniać na 5% lub więcej,
    jeśli nie będzie tychże rezerw zezwalających na przeczekanie...

    Jaka jest praktyka? -- brutalna! Znam masę dłużników twierdzących,
    że tani pieniądz trzeba wykorzystać do cna, którzy po prostu :)
    zbankrutowali. Znam też osoby, które w czasach dobrej koniunktury
    jakoś gromadziły rezerwy -- niekoniecznie w złocie czy makulaturze...

    Szwajcarzy znają się na pieniądzach jak nikt na świecie [ponoć są potomkami
    Templariuszy] i drwią ze świata twierdzeniami, jakoby czerpali elektryczność
    z perpetuum mobile -- właśnie oglądałem porno mówiące o tej drwinie...

    W istocie Szwajcarzy żyją z banków i naiwności innych ludzi!
    [zaś ci ludzie nazywają mnie idiotą, bo apeluję do rozsądku]

    Oczywiście warto zamienić dziś 5% na 2%, ale czy na pewno warto
    te nowe kredyty rozpuścić/zainwestować?

    Może warto: inwestycje --> wzrost PKB --> niższy koszt kredytu...
    Może jednak nie warto: rozsądniejsze inwestycje --> mniejsze długi --> niższy koszt
    kredytu...

    -=-

    Raz za razem czytam, że na zakupy warto udać się ,,z pełnym żołądkiem'', ;)
    aby (pod wpływem śmiertelnego głodu) nie wymienić bezcennego
    błogosławieństwa na miskę soczewicy... [ale zadaje sobie
    pytanie: ,,kto teraz je z miski?'']

    --