  • 1. Data: 2003-06-06 15:55:18
    Temat: Podatek doch. od sprzed. nier.
    Od: "E-zop" <m...@x...wp.pl>

    Mam nastepujace putanie: jesli Urz.Sk. zglasza po 2 latach wszczecie
    procedury ustalenia wartosci rynkowej sprzedanej nieruchomosci w kontekscie
    nowego naliczenia podatku od czynnosci cywilno-prawnych i jesli rzeczywiscie
    te wartosc ustali na wyzsza od kwoty na akcie notarialnym, to czy ta
    ustalona przez nich wartosc przedmiotu sprzedazy staje sie automatycznie
    podstawa do naliczenia wyzszego podatku dochodowego ( okres wlasnosci
    krotszy niz 5 lat ) ???

  • 2. Data: 2003-06-06 15:59:51
    Temat: Re: Podatek doch. od sprzed. nier.
    Od: "Slayer" <a...@o...pl>

    Użytkownik "E-zop" <m...@x...wp.pl> napisał
    | Mam nastepujace putanie: jesli Urz.Sk. zglasza po 2 latach wszczecie
    | procedury ustalenia wartosci rynkowej sprzedanej nieruchomosci w kontekscie
    | nowego naliczenia podatku od czynnosci cywilno-prawnych

    nie nowego naliczenia, a ewentualnej dopłaty różnicy pomiędzy ceną ustaloną a
    wartością rynkową (oczywiści wraz z odsetkami za zwłokę)

> [...]
    | ustalona przez nich wartosc przedmiotu sprzedazy staje sie automatycznie
    | podstawa do naliczenia wyzszego podatku dochodowego ( okres wlasnosci

    nie, ale podatek dochodowy też może się przyczepić , ale to zupełnie osobne
    postępowanie, z mojej praktyki wynika że dzieje się to tylko w przypadkach "rażącego"
    zaniżenia wartości, conajmniej o 50%

  • 3. Data: 2003-06-06 16:26:00
    Od: "E-zop" <m...@x...wp.pl>

    Użytkownik "Slayer" <a...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    osobne
    > postępowanie, z mojej praktyki wynika że dzieje się to tylko w przypadkach

    Dziekuje za wyjasnienia...
    W przypadku, ktory analizuje sprzedajacym byla os.fizyczna, a kupujacym sp
    z o.o., ktorej jedynym udzialowca byla ta sama osoba. Nie ma wiec mowy o
    tym, zeby "rzeczywisty" dochod ze sprzedazy mial byc wiekszy , niz ten
    zadeklarowany w akcie notarialnym.
    Czy w tej sytuacji mozna rowniez spodziewac sie zadania doplaty podatku
    dochodowego ?
    Cena "rynkowa" zaproponowana przez Urzad Sk. jest rzeczywiscie ponad 100%
    wyzsza od tej na akcie notarialnym.

    Pozdrawiam
    E-zop

  • 4. Data: 2003-06-08 17:19:36
    Od: "Jacek" <c...@p...onet.pl>

    E-zop chwycił(a) pióro i napisał(a):
    > Cena "rynkowa" zaproponowana przez Urzad Sk. jest rzeczywiscie ponad
    100%
    > wyzsza od tej na akcie notarialnym.

    To niech to kupią za cenę którą proponują - 25%. A co, opuść im po
    znajomości.Cwaniaki -:))

    --
    Jacek

    Niczyje życie, zdrowie ani mienie nie jest bezpieczne, gdy obraduje Parlament!!