  • 1. Data: 2006-05-16 10:50:17
    Temat: Podatek liniowy + osoba współpracująca
    Od: "WOJteK__P" <w...@o...pl>

    Witam,
    może ktoś jest w podobnej sytuacji i już sobie poradził...
    Rozliczam się wedłu podatku liniowego 19%, ubezpieczyłem żonę jako osobę
    współpracująca (emerytalne + fundusze w koszty- to jasne).
    Czy składkę zdrowotną za żonę mogę odpisać sobie od podatku tak jak swoją
    (żona jako osoba współpracująca nie składa pitu)?

    Z góry dziękuję za poradę
    Pozdrawiam
    Wojtek

  • 2. Data: 2006-05-16 10:53:59
    Temat: Re: Podatek liniowy + osoba współpracująca
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    WOJteK__P wrote:

> [...]
    > Czy składkę zdrowotną za żonę mogę odpisać sobie od podatku tak jak
    > swoją (żona jako osoba współpracująca nie składa pitu)?

    Jak najbardziej możesz. Dokładnie tak jak swoją (czyli 7,75% podstawy a
    nie całą)