  • 1. Data: 2006-05-16 05:49:56
    Temat: Podstawy podatków i rozliczania firmy
    Od: "enzo" <e...@a...ppl>

    Chcę, założyć jednoosobową firmę. Gdzie szukać informacji
    jakie płaci się w tym kraju podatki, o co chodzi w VAT
    i składkach ZUS.

    --
    enzo

  • 2. Data: 2006-05-16 06:25:57
    Temat: Re: Podstawy podatków i rozliczania firmy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    enzo napisał(a):
    > Chcę, założyć jednoosobową firmę. Gdzie szukać informacji
    > jakie płaci się w tym kraju podatki, o co chodzi w VAT
    > i składkach ZUS.

    Ustawy, rozporządzenia.
    Na początek możesz kupić jakiś poradnik typu "Vademecum przedsiębiorcy".
    Sporo tego jest.
    Można poczytać grupę - kilkaset postów na początek. Zobaczyć z czym
    ludzie maja na co dzień w działalności problemy.

    Przygotuj się na potężną dawkę niezrozumiałych informacji które będziesz
    musiał przetrawić.

    Można tez pójść na łatwiznę i zlecić tą cała mordęgę fachowcom. Trochę
    to kosztuje ale daje czas żeby rozkręcić firmę zamiast walczyć z
    papierologią, w międzyczasie trochę sie podszkolić i z czasem można
    zacząć prowadzić księgi samodzielnie.

    Chociaż z mojego doświadczenia wynika że kto raz wziął księgową żeby
    walczyła z jego podatkami ten wcale się nie kwapi później żeby brać
    sobie ten problem na głowę.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 3. Data: 2006-05-16 08:22:46
    Od: "dropsec" <d...@i...pl>

    Użytkownik "enzo" <e...@a...ppl> napisał w wiadomości
    > Chcę, założyć jednoosobową firmę. Gdzie szukać informacji
    > jakie płaci się w tym kraju podatki, o co chodzi w VAT
    > i składkach ZUS.

    Ja mam ten sam problem, mam mase pytan niezrozumialych, tez chce teraz
    otworzyc dzialalnosc jednoosobwa.

    Przyznam ze po trochu mi sie rozjasnia sytuacja w "glowie" ale poczytaj
    www.vat.pl lub www.podatki.pl jest sporo tego :)

    Radek