  • 1. Data: 2005-12-22 12:35:56
    Temat: Podatek od akcji
    Od: "Maciek S." <mszczer[spamunielubie]@wp.pl>

    Witam Grupowiczów,
    Sorki za niecierpliwość ale muszę to wiedzieć przed końcem roku a niedługo
    wyjeżdzam na świeta

    Z centrali mojej firmy (pracuje w polskiej filii międzynarodowej firmy) w
    ramach programu lojalnościowego otrzymałem pakiet akcji firmy. Jako, że
    ilość tych akcji była znikoma wybrałem od razu opcję ich spieniężenia.
    Agencja maklerska pracująca dla mojej firmy sprzedała te akcje w Wielkiej
    Brytanii (agencja maklerska również z Wielkiej Brytanii) za około 800 EUR,
    potrąciła podatek i prowizję w sumie na 200 EUR, a dla mnie pozostała kwota
    w wysokości około 600 EUR. Do zrealizowania w formie czeku lub przelewu.
    Moje pytanie teraz brzmi. Czy po otrzymaniu tych 600 EUR będzie na mnie
    ciążył jeszcze jakiś obowiązek podatkowy? Około 200 EUR podatku zostało
    potrąconych w Wielkiej Brytanii, a z tego co wiem Polska i Wielka Brytania
    mają umowę o unikaniu podwójnego opodatkowania. Czy muszę a jeśli tak to co
    wykazywać w rocznym zeznaniu podatkowym?

    Z góry dziękuje za pomoc.
    Pozdrawiam,
    Maciek S.