  • 1. Data: 2005-12-22 12:21:11
    Temat: Nie mam na VAT - co teraz
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    W związku z nadspodziewanie dobrą sprzedażą w listopadzie, dużą podwójną
    zaliczką i dużym VATem ostatecznie na VAT mi zabrakło i raczej przed
    świętami z oczywistych powodów już nie przybędzie. Pytanie co zrobić:

    1. zapłacić tyle, ile dam radę, a resztę dopłacić kiedy znajdę kasę
    2. nie kombinować z wieloma przelewami itd., tylko po prostu zapłącić
    całość naraz kiedy już będę miał.

    Kasa znajdzie się pewnie do sylwestra. Dotychczas z zapłatą VATu spóźniłem
    się raz, jakieś 15 miesięcy temu, o dwa tygodnie (nie zauwazyłem że przelew
    się nie wykonał z braku środków). Mam nadzieję, że kolejny raz nie zostanie
    uznany za (karalne) uporczywe uchylanie się od płacenia podatku. :)
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2005-12-22 12:39:49
    Temat: Re: Nie mam na VAT - co teraz
    Od: Hikikomori San <h...@g...pl>

    Samotnik wrote:

> [...]
    > się nie wykonał z braku środków). Mam nadzieję, że kolejny raz nie zostanie
    > uznany za (karalne) uporczywe uchylanie się od płacenia podatku. :)

    Zaplacic na raz jak juz bedzie (bo w sumie to tydzien, dwa poslizgu),
    doliczyc odsetki od razu, byc moze dobrze by bylo zlozyc "czynny zal" w
    US.

    Pozdr

    *
    *|\
    //|\\ Jak obyczaj kaze stary, Wedlug Ojca naszej wiary,
    /*/|\%\ Pragne zlozyc Wam zyczenia W Dniu Bozego Narodzenia.
    ////|@\*\ A ta Gwiazdka Betlejemska, Co przyswieca nam o zmroku
    * | & Bedzie gwiazdka Twego szczescia W nadchodzacym 2006 Roku.
    ----^-----------------------------------------------
    ---------------

  • 3. Data: 2005-12-22 13:57:26
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:slrndql6p4.n5p.samotnik@samotnia.zagle.org.pl..
    .

    Zdecydowanie zaplac tyle ile masz teraz. Zmniejszy to odsetki (moze
    nawet do zera) od tej czesci wplaty, ktora bedzie z opoznieniem.

    marekz

  • 4. Data: 2005-12-22 14:52:52
    Od: "Vei" <g...@g...pl>

> [...]
    >

    > Zdecydowanie zaplac tyle ile masz teraz. Zmniejszy to odsetki (moze
    > nawet do zera) od tej czesci wplaty, ktora bedzie z opoznieniem.

    Popieram - zaplac ile masz.
    Czy to nie jest tak, ze skoro 25 to swieto, 26 to swieto - to trzeba zaplacic
    dopiero 27 grudnia? Czyli bardzo blisko Sylwestra, a wtedy juz sie podobno ci
    kaska znajdzie.
    I naparwde odsetki moga byc potem niewielkie.

  • 5. Data: 2005-12-22 17:37:56
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > podobno ci
    > kaska znajdzie.
    > I naparwde odsetki moga byc potem niewielkie.

    Ano 27-go i to mozna dopiero wieczorem (byla rachunek obciazyli z ta
    data) czyli w praktyce to prawi tak jak 28-go. :-) A odsetek bodajze
    tam do 2 zł nie pobiera sie. :-)

    marekz

  • 6. Data: 2005-12-22 19:25:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Użytkownik MarekZ <m...@w...irc.pl>
    w wiadomości <news:doeobt$nrb$1@nemesis.news.tpi.pl> wstukał:

    > Użytkownik "Vei" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
    > A odsetek bodajze tam do 2 zł nie pobiera sie. :-)

    *Nie nalicza się* (znaczy podatnik nie nalicza)
    "5) jeżeli wysokość odsetek nie przekraczałaby trzykrotności
    wartości opłaty dodatkowej pobieranej przez "Pocztę Polską" za
    polecenie przesyłki listowej;",

    Co nie przeszkadza, by urząd skasował za wszczęcie procedury w związku z
    zaległością podatkową (ca 8PLN)

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2005-12-22 21:20:03
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <doebco$jrg$1@atlantis.news.tpi.pl>, MarekZ wrote:
    > Zdecydowanie zaplac tyle ile masz teraz. Zmniejszy to odsetki (moze
    > nawet do zera) od tej czesci wplaty, ktora bedzie z opoznieniem.

    Ale tego wszystkiego jest nieduzo, odsetki to jakies grosze za te kilka dni
    :)
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2005-12-22 22:23:04
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

> [...]
    > zostanie
    > uznany za (karalne) uporczywe uchylanie się od płacenia podatku. :)

    mozesz zaplacic nawet i tdzien pozniej,
    dolicz odsetki i sprawa z glowy,
    zadnych czynnych zalow nie musisz pisac.
    wiem bo to przerabialem juz nie raz

  • 9. Data: 2005-12-25 14:33:52
    Od: Sith <sith4@[usun-to]tlen.[dot]pl>

    Samotnik napisał(a):
> [...]
    > się nie wykonał z braku środków). Mam nadzieję, że kolejny raz nie zostanie
    > uznany za (karalne) uporczywe uchylanie się od płacenia podatku. :)

    Zalezy ktory US :) Mi sie kiedys zapomnialo zaplacic VAT i przyslali mi
    upomnienie po 3 miesiacach z odestakami z info ze jesli nie zaplace do
    nowego terminu to wtedy bedzie wszczeta egzekucja :) Ja bym zaplacicil
    tyle ile mozesz a reszte pozniej. A jesli bedziesz mial np. poslizg
    tygodniowy to poczekalbym i zaplacil cala kwote + odsetki. Zawsze mozesz
    podejsc do US i zaplacic na miejscu od razu wylicza Ci odsetki i
    bedziesz mial z glowy.

    --
    sith

  • 10. Data: 2005-12-29 22:59:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 25 Dec 2005, Sith wrote:

    > Zawsze mozesz
    > podejsc do US i zaplacic na miejscu

    Hm... zdaje się że nie przyjmą - jeśli to z DG nie będącego
    na karcie. Ma być przelewem... (chyba że "kartowicz" albo
    np. z tytułu najmu nie związanego z DG).
    Mylę się ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)