  • 1. Data: 2005-12-22 11:59:28
    Temat: limit vat
    Od: "wojtek" <w...@t...onet.pl>

    kto wie od kiedy i jakimi przepisami zmieniono zasady wyliczania limitu vat
    dla podatników rozpoczynających DG z miesięcznej na dziennną

  • 2. Data: 2005-12-22 23:03:41
    Temat: Re: limit vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 22 Dec 2005, wojtek wrote:

    > kto wie od kiedy i jakimi przepisami zmieniono zasady wyliczania limitu vat
    > dla podatników rozpoczynających DG z miesięcznej na dziennną

    ...nie wiem, ale posty z 1998 roku już powołują się na
    dzienne liczenie limitu:
    http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/33f698e61cc08b08/1f39994f984e4bd
    1

    A było kiedyś inaczej ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-23 09:29:32
    Od: "Tomasz" <t...@p...fm>

> [...]
    > dzienne liczenie limitu:
    > http://groups.google.pl/group/pl.soc.prawo.podatki/b
    rowse_thread/thread/33f698e61cc08b08/1f39994f984e4bd

    Czy z tego wynika, ze zaczynajac sprzedaz 1 pazdziernika i prowadzac ja
    codziennie do 31 grudnia moge sprzedawac
    dziennie towar tylko za max (1/360)*43.800 = 121,67 zl (+limit ktory
    pozostal z dni poprzednich) ??

    Czyli np moge sprzedawac tak:

    1 pazdziernik = 20 zl
    2. pazdziernik = 20 zl
    10 pazdziernik = 20 zl
    11 pazdziernik 600 zl

    i wszystko jest ok,
    ale juz nie tak :

    1 pazdziernik = 600 zl
    2. pazdziernik = 20 zl
    10 pazdziernik = 20 zl
    11 pazdziernik 20 zl

    bo w 1 dniu sprzedazy przekrocze limit dzienny ??

  • 4. Data: 2005-12-23 17:57:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 23 Dec 2005, Tomasz wrote:

    > ale juz nie tak :
    >
    > 1 pazdziernik = 600 zl
    > 2. pazdziernik = 20 zl
    > 10 pazdziernik = 20 zl
    > 11 pazdziernik 20 zl
    >
    > bo w 1 dniu sprzedazy przekrocze limit dzienny ??

    Kiedyś było wałkowane (chyba z okazji "artykułu w prasie"- i wniosek
    był taki jak piszesz.
    Tylko ja się pogubiłem która zasada dotyczy VAT a która kasy :[
    więc... trZeba by sprawdzić !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-24 12:01:19
    Od: "retryko" <z...@p...onet.pl>

    > Kiedyś było wałkowane (chyba z okazji "artykułu w prasie"- i wniosek
    > był taki jak piszesz.
    > Tylko ja się pogubiłem która zasada dotyczy VAT a która kasy :[
    > więc... trZeba by sprawdzić !

    Przeciez limit Vatu dot. okresu jaki pozostal do konca roku np.
    rozp. DG 1-ego pazdziernika to konca roku zostalo ok. 90dni
    (90/365)*10 000euro= 2465 euro (oczywyscie po odpowienim kursie)
    Dopiero po przekroczeniu tej kwoty wchodzi sie w Vat - oczywiscie
    jesli ktos byl zwolniony wczesniej

    A jesli chodzi o kase to dla rozpoczynajacych w tym roku jest to
    20 000 a dla kontunujacych 40 000. Zadnego dzinnego limitu nie ma.

  • 6. Data: 2005-12-29 22:57:24
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Dec 2005, retryko wrote:

    > Przeciez limit Vatu dot. okresu jaki pozostal do konca roku np.
    > rozp. DG 1-ego pazdziernika to konca roku zostalo ok. 90dni

    Zajrzałem (do ustawy) - widać pisałem "z głowy czyli z niczego",
    w poprzedniej ustawie był AFAIR haczyk.
    Thx. za korektę! (i nie bić za straszenie :))
    Wojtek też musiał czytać stare posty (lub artykuły w prasie).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)