  • Data: 2007-12-19 22:30:03
    Temat: Podatek od darowizny pieniężnej
    Od: vassone <v...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    dostałem wczoraj od urzędu skarbowego wezwanie abym w ciągu siedmiu dni
    przedstawił oryginały dokumentów, na podstawie których wypełniłem
    zeznanie podatkowe za 2001 r. oraz okazanie dokumentu potwierdzającego
    tytuł prawny do lokalu (mieszkania), którego jestem właścicielem. W
    rozmowie telefonicznej z komisarzem skarbowym dowiedziałem się, że
    chodzi o to, że w 2001 roku miałem niewielkie dochody a zakupiłem
    mieszkanie za 100 000. Pieniądze na mieszkanie dostałem od rodziców.
    Pani komisarz poprosiła mnie abym w takim razie przedstawił oświadczenie
    rodziców, że przekazali mi tą sumę pieniędzy.
    Obawiam się teraz, że urząd skarbowy zarząda ode mnie zapłacenia podatku
    od darowizny. W znalezionym w internecie artykule
    (http://dom.gazeta.pl/nieruchomosci/1,73497,3697695.
    html) przeczytałem,
    że jeżeli darowizna nie została zgłoszona a ujawniona podczas kontroli
    skarbowej, to będę musiał zapłacić 20%.
    Czy to prawda? Czy jestem "skazany" na zapłacenie tej kwoty?