  • 1. Data: 2009-03-27 09:51:49
    Temat: Podatek od dywidendy sp. z o.o.
    Od: "Jacek" <m...@w...pl>

    Spółka z o.o. wypłaciła w marcu wspólnikom dywidendę.
    Pani w US powiedziała, że 19% podatek dopiero płaci się po zakończeniu roku
    i składa deklaracje PIT8AR. Księgowa twierdzi, że podatek wpłaca się do 20
    kwietnia.
    Ktorą wersję przyjąć?
    Jacek

  • 2. Data: 2009-03-27 09:57:49
    Temat: Re: Podatek od dywidendy sp. z o.o.
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jacek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Pani w US powiedziała, że 19% podatek dopiero płaci się po zakończeniu
    > roku i składa deklaracje PIT8AR. Księgowa twierdzi, że podatek wpłaca się

    Drugą. Podatek od dywidendy płaci się w miesiącu kolejnym po wypłacie
    dywidendy.
    I w tym roku na mój gust będzie to 18%, ale tu proszę się upewnić.
    Aha, podatek opłaca spółka, a nie otrzymujący dywidendę. Ten dostaje kwotę
    netto i już nic z nią nie musi robić.

  • 3. Data: 2009-03-28 09:13:37
    Od: "jacek" <8...@w...pl>

    w 2009 jest tak jak bylo 19 %
    jacek

  • 4. Data: 2009-03-28 15:39:25
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "jacek" <8...@w...pl> napisał w wiadomości

    > w 2009 jest tak jak bylo 19 %

    To sprawdzona informacja?

  • 5. Data: 2009-03-28 16:01:34
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "jacek" <8...@w...pl> napisał w wiadomości

    > To sprawdzona informacja?

    http://www.olenka.pl/akty_prawne.php?o=pokaz_akt&akt
    =8
    art. 41.1
    Z tego wynika, że od 01/01/2009 - 18%, ale jak masz inne źródła, to
    poproszę.

  • 6. Data: 2009-03-30 06:42:01
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]
    =8
    > art. 41.1
    > Z tego wynika, że od 01/01/2009 - 18%, ale jak masz inne źródła, to

    a ja obstawiam 30a ust.1 pkt 4 ;)

    pozdr,
    m.w.

  • 7. Data: 2009-04-03 07:04:30
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał w wiadomości news:gqppn9

    =8

    > a ja obstawiam 30a ust.1 pkt 4 ;)

    Obawiam się, że w punkcie, który przytaczasz nie chodzi o dywidendy dla
    wspólników sp. z o.o. :)
    Tylko o dywidendy wypłacane akcjonariuszom s.a. Być może należy to
    traktować podobnie, aczkolwiek we wszystkich zapisach dotyczących dywidend
    rocznych wypłacanych dla współwłaścicieli sp. z o.o. powoływano się na
    wskazany przeze mnie artykuł.
    W każdym razie z czystej ciekawości zgłosiłem pytanko do naszego biura
    rachunkowego i jak dostanę odpowiedź, to dam znać :)

  • 8. Data: 2009-04-03 07:57:56
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    > Obawiam się, że w punkcie, który przytaczasz nie chodzi o dywidendy dla
    > wspólników sp. z o.o. :)
    > Tylko o dywidendy wypłacane akcjonariuszom s.a.

    sugerujesz, że spółka z o.o. nie jest osoba prawną?
    a może że dywidenda, którą otrzymuje wspólnik takiej spółki nie jest
    przychodem z tytułu udziału w zyskach osoby prawnej? a może że wspólnik
    spółki z o.o. nie jest jej udziałowcem?
    ;)))

    Być może należy to
    > traktować podobnie, aczkolwiek we wszystkich zapisach dotyczących dywidend
    > rocznych wypłacanych dla współwłaścicieli sp. z o.o. powoływano się na
    > wskazany przeze mnie artykuł.

    kto się powoływał?

    > W każdym razie z czystej ciekawości zgłosiłem pytanko do naszego biura
    > rachunkowego i jak dostanę odpowiedź, to dam znać :)

    a wystarczy przeczytać:
    art.17 ust.1 pkt 4
    art. 30a ust.1 pkt 4
    art.41 ust.4

    powodzenia!

    pozdr,
    m.w.

  • 9. Data: 2009-04-03 08:12:18
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "my way" <y...@s...tlen.pl> napisał

    > kto się powoływał?

    Autorzy tych zapisów. Chodzi mi o źródła z portali prawnych itp.

    > a wystarczy przeczytać:
    > art.17 ust.1 pkt 4
    > art. 30a ust.1 pkt 4
    > art.41 ust.4

    No dobrze, to wobec tego jak art. 30a1.4 ma się do art. 41.4?
    W pierwszym jest napisane, że podatek od dywidendy jest zryczałtowany i
    wynosi 19%, a w drugim, że osoba prawna (czyli tu: spółka) odprowadza na
    podatek zaliczkę jako najniższą stawkę podatkową określoną w skali [...]. W
    tym roku najniższa stawka to 18%.

    Nie jestem prawnikiem, więc dla mnie te zapisy na pierwszy rzut oka są
    sprzeczne. A ponieważ, jak wspomniałem, w tych źródłach, jakie znalazłem,
    odwoływano się jedynie do art. 41, to ten właśnie artykuł przyjąłem jako
    podstawę prawną.

    Czy możesz zatem wyjaśnić, jak należy to wszystko poprawnie interpretować?

  • 10. Data: 2009-04-03 08:23:14
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

> [...]

    > odwoływano się jedynie do art. 41, to ten właśnie artykuł przyjąłem jako

    Ech, powtarzam: art.41 ust.4
    a nie art.41 ust.1 :)
    tutaj treść:
    4. Płatnicy, o których mowa w ust. 1, są obowiązani pobierać zryczałtowany
    podatek dochodowy od dokonywanych wypłat (świadczeń) lub stawianych do
    dyspozycji podatnika pieniędzy lub wartości pieniężnych z tytułów
    określonych w art. 29, art. 30 ust. 1 pkt 2, 4-5a i 13 oraz ****art. 30a
    ust. 1****, z zastrzeżeniem ust. 5.

    a w wymienionym w tym ustępie art.30a ust.1 masz:
    Art.30a. 1. Od uzyskanych dochodów (przychodów) pobiera się 19%
    zryczałtowany podatek dochodowy, z zastrzeżeniem art. 52a:

    4) z dywidend i innych przychodów z tytułu udziału w zyskach osób prawnych

    > Czy możesz zatem wyjaśnić, jak należy to wszystko poprawnie interpretować?

    spróbowałam, udało się ? :)

    pozdr,

    m.w.