  • 1. Data: 2009-03-27 07:15:27
    Temat: umowa kupna sprzedaży firma i osoba prywatna
    Od: gp <l...@w...pl>

    Witam!

    Czy to prawda, że jak kupuje się coś na firmę od osoby fizycznej, i chce
    się to wrzucić w koszty, to sporządzoną umowę kupna sprzedaży trzeba
    rejestrować w urzędzie skarbowym?

    pozdrawiam
    G.

  • 2. Data: 2009-03-27 08:50:32
    Temat: Re: umowa kupna sprzedaży firma i osoba prywatna
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "gp" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Witam!
    >
    > Czy to prawda, że jak kupuje się coś na firmę od osoby fizycznej, i chce
    > się to wrzucić w koszty, to sporządzoną umowę kupna sprzedaży trzeba
    > rejestrować w urzędzie skarbowym?

    Pierwsze słyszę o jakiejś rejestracji umowy.
    My kupowaliśmy samochód od osoby fizycznej i jedyny kontakt z US polegał na
    złożeniu tam deklaracji PCC (podatek od czynności cywilnoprawnych) i
    zapłaceniu podatku. Chociaż faktycznie potrzebne było w tym celu okazanie
    umowy, więc może taką "rejestrację" masz na myśli.

  • 3. Data: 2009-03-27 09:36:53
    Od: Jarek Andrzejewski <p...@g...com>

    On Mar 27, 9:50 am, "Baloo" <b...@o...eu> wrote:
> [...]
    > My kupowaliśmy samochód od osoby fizycznej i jedyny kontakt z US polegał na
    > złożeniu tam deklaracji PCC (podatek od czynności cywilnoprawnych) i

    Nie jesteście VATowcami? W takim przypadku PCC chyba nie obowiązuje.

    --
    pozdrawiam,
    Jarek Andrzejewski

  • 4. Data: 2009-03-27 09:41:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 27 Mar 2009, gp wrote:

> [...]
    > to wrzucić w koszty, to sporządzoną umowę kupna sprzedaży trzeba rejestrować

    Umowę - nie.
    Skutki umowy (PCC) - niekiedy tak. Deklaracją :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-03-27 09:43:04
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Nie jesteście VATowcami? W takim przypadku PCC chyba nie obowiązuje.

    Skąd taki wniosek?

  • 6. Data: 2009-03-27 11:03:49
    Od: "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl>

    Użytkownik "Baloo" <b...@o...eu> napisał w wiadomości
    > "Jarek Andrzejewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

    > Skąd taki wniosek?

    Art 2 ust 4 ustawy o PCC

  • 7. Data: 2009-03-27 11:13:06
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik "Andrew" <anbereda@poczta.(onet).pl> napisał w wiadomości

    > Art 2 ust 4 ustawy o PCC

    Czyli płatnik VAT (konkretnie sp. z o.o.) nie składa deklaracji PCC w
    przypadku np. kupna auta od osoby fizycznej? Od kiedy to obowiązuje? Na
    przestrzeni ostatnich 4 lat 3-krotnie kupowaliśmy auta od osób fizycznych i
    w US kazano nam taką deklarację złożyć oraz zapłacić podatek. Czy mam
    rozumieć, że ktoś w US zrobił nas w bambuko?

  • 8. Data: 2009-03-27 13:47:55
    Od: <s...@a...pl>

    > Art 2 ust 4 ustawy o PCC

    A co ma bycie VATowcem do tego punktu? W przytoczonej sytuacji ani kupujacy, ani
    sprzedający nie jest opodatkowany VAT.

  • 9. Data: 2009-03-27 13:56:45
    Od: "Baloo" <b...@o...eu>

    Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A co ma bycie VATowcem do tego punktu? W przytoczonej sytuacji ani
    > kupujacy, ani sprzedający nie jest opodatkowany VAT.

    W której przytoczonej sytuacji?

  • 10. Data: 2009-03-27 13:59:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Baloo pisze:

    > Użytkownik <s...@a...pl> napisał w wiadomości

    > W której przytoczonej sytuacji?

    "jak kupuje się coś na firmę od osoby fizycznej"

    --
    Liwiusz