  • 1. Data: 2009-12-21 10:16:06
    Temat: Podatek od majatku otrzymanego w wyniku podzialu majatku przy rozwodzie?
    Od: "Latet" <l...@s...pl>

    Witam,

    Jest malzenstwo. Ma wspolny samochod. Rozwodza się. Podczas rozprawy rozwodowej
    dokonywany jest takze (zgodny) podzial majatku. Samochod przypada zonie. Zona
    przerejestrowuje go wiec potem na siebie. Jakie inne oplaty moze poniesc zona z
    tej okazji (oprocz oplaty za przerejestrowanie). Jakis jeszcze np. podatek?

    Dzieki,

    latet

  • 2. Data: 2009-12-21 12:19:27
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 21 Dec 2009, Latet wrote:

> [...]
    > tej okazji (oprocz oplaty za przerejestrowanie). Jakis jeszcze np. podatek?

    Art.2.1.5 ustawy, jak chodzi o dochodowy.
    Linki (tylko dla leni ;)):
    http://www.gofin.pl/nowe_okno.php?id_temat_html=2835
    4&id_pismo=509&i=0

    Wydaje się, że PCC i od darowizn też nie wchodzą w rachubę (ten
    pierwszy, bo jest tylko "od dopłat", a ten drugi poza zakresem).

    O innych (potencjalnych) opłatach się nie wypowiadam, bo nie wiem.

    pzdr, Gotfryd