  • 1. Data: 2007-07-03 18:40:41
    Temat: Podatek od nagrody/lojalki
    Od: "ZG" <J...@P...pl>

    Witam,

    Pomijajac kwestie waznosci umowy - jak nalezy rozliczyc podatek od takiego
    czegos:
    http://2553476.neostrada.pl/zdj/jz_.JPG

    Ktos podpowiada, ze dopiero w 2008 poniewaz nie jest to wynagrodzenie.
    Spotkal sie ktos z podobym przypadkiem?

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2007-07-03 23:01:59
    Temat: Re: Podatek od nagrody/lojalki
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "ZG" <J...@P...pl> wrote in message news:f6e59c$kiq$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > http://2553476.neostrada.pl/zdj/jz_.JPG
    >
    > Ktos podpowiada, ze dopiero w 2008 poniewaz nie jest to wynagrodzenie.

    Jak to nie jest wynagrodzeniem, skoro jest to aneks do umowy o pracę.
    LG powinien naliczyć i odprowadzić od tego podatek i wypłacić kwotę
    pomniejszoną o ten podatek.
    Zresztą w pkt 4, ewidentnie jest to nazwane premią.

    Weż pod uwagę, że jak będziesz musiał oddać, to całość razem z zapłaconym
    podatkiem, ale podatku z powrotem już nie dostaniesz.

  • 3. Data: 2007-07-04 06:07:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    witek w <news:f6ekgq$gk9$1@inews.gazeta.pl>:

    > Jak to nie jest wynagrodzeniem, skoro jest to aneks do umowy o pracę.
    > LG powinien naliczyć i odprowadzić od tego podatek i wypłacić kwotę
    > pomniejszoną o ten podatek.

    I ZUS chyba też

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 4. Data: 2007-07-04 07:21:37
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Dnia Tue, 03 Jul 2007 18:01:59 -0500, witek napisał(a):
    [...]
    > Weż pod uwagę, że jak będziesz musiał oddać, to całość razem z
    > zapłaconym podatkiem, ale podatku z powrotem już nie dostaniesz.

    Wg. mnie będzie musiał oddać tylko tyle co dostał, czyli kwotę netto.

    Raz że w umowie występuje zwrot "zwrotu na rzecz Pracodawcy kwoty
    świadczenia", oraz "zwrotu otrzymanej premii".

    Świadczeniem i premią otrzymaną przez pracownika jest kwota netto. A
    nawet gdyby te sformułowania w umowie nie były wystarczające do tego żeby
    uznać że jest to kwota netto, *myślę* że na podstawie KP żądanie zwroty
    innej kwoty niż netto jest bezprawne.

    p. m.

  • 5. Data: 2007-07-04 13:34:35
    Od: u...@g...pl

    > wiadczeniem i premi otrzyman przez pracownika jest kwota netto. A
    > nawet gdyby te sformu owania w umowie nie by y wystarczaj ce do tego eby
    > uzna e jest to kwota netto, *my l * e na podstawie KP danie zwroty
    > innej kwoty ni netto jest bezprawne.

    Ale pracodawca mogl zaplacic ~19% podatku, a gosc w rozliczeniu
    rocznym doplacil ~11%
    Z drugiej strony dosta pieniadze na sk adke ZUS, wi c i tak jest
    chyba "do przodu"

    Usjwo

  • 6. Data: 2007-07-04 15:34:53
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "mvoicem" <m...@g...com> wrote in message

    > Świadczeniem i premią otrzymaną przez pracownika jest kwota netto.

    Świadczeniem i premią otrzymaną przez pracownika jest kwota brutto.
    Podatki to sprawa pracownika, zakład pracy jest tu tylko pośrednikiem
    pomiędzy pracownikiem i US i ZUS.