  • 1. Data: 2007-07-03 20:34:44
    Temat: Zakup na bon towarowy - MAkro
    Od: "Hipcio" <@yahoo.com>

    Otrzymałem bon towarowy na 50PLN. Zrobilem zakupy - 150PLN, bonem zaplacilem
    50, w gotowce 100. NA fakturze jest 150PLN w tym 100 gotowka, 50PLN bon

    Jak to zaksięgować?

  • 2. Data: 2007-07-03 20:53:50
    Temat: Re: Zakup na bon towarowy - MAkro
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Hipcio" <@yahoo.com> napisał w wiadomości
    > Otrzymałem bon towarowy na 50PLN. Zrobilem zakupy - 150PLN, bonem
    > zaplacilem
    > 50, w gotowce 100. NA fakturze jest 150PLN w tym 100 gotowka, 50PLN bon
    >
    > Jak to zaksięgować?

    A co, księgowa nie wie???

    Bo jeśli to książka przychodów i rozchodów to normalnie. 150 zł masz jako
    koszt, forma zapłaty jest bez znaczenia, to że dostałeś bon 50 zł za darmo -
    także.

    marekz

  • 3. Data: 2007-07-04 08:09:51
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek, 3 lipca 2007 22:53
    (autor MarekZ
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <f6edab$e4j$1@nemesis.news.tpi.pl>):

> [...]
    > koszt, forma zapłaty jest bez znaczenia, to że dostałeś bon 50 zł za darmo

    No jak także? Coś mi nie pasuje... Jeśli ma księgować 150zł to znaczy że
    musi przychód na 50zł zaksięgować bonu chyba?

    --
    Wrak Tristana
    * Forum WO: http://forum.alrauna.org/

    napisz tu: t...@l...pl, e...@e...edu.pl, i...@k...com.pl,
    h...@k...com.pl, p...@f...hu, i...@h...pl

  • 4. Data: 2007-07-04 22:18:57
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 4 Jul 2007, Wrak Tristana wrote:

    > No jak także? Coś mi nie pasuje... Jeśli ma księgować 150zł to znaczy że
    > musi przychód na 50zł zaksięgować bonu chyba?

    No tak, ale tu autor pytanie nie wyjaśnia najważniejszej rzeczy: co
    rozumie przez słowo "otrzymałem"?
    Dostał jako darowiznę? Jako "inne świadczenie"? Jako zapłatę?
    Osobiście czy w ramach/w tytułu DG?

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-07-05 08:13:22
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > No jak także? Coś mi nie pasuje... Jeśli ma księgować 150zł to znaczy że
    > musi przychód na 50zł zaksięgować bonu chyba?

    A po co?

    marekz

  • 6. Data: 2007-07-05 08:14:53
    Od: "MarekZ" <m...@t...irc.pl>

    wiadomości news:Pine.WNT.4.64.0707050017330.1132@athlon64...

    > No tak, ale tu autor pytanie nie wyjaśnia najważniejszej rzeczy: co
    > rozumie przez słowo "otrzymałem"?
    > Dostał jako darowiznę? Jako "inne świadczenie"? Jako zapłatę?
    > Osobiście czy w ramach/w tytułu DG?

    Rozpoczynajacym d-g Makro przyznaje gratisowo bony po 50 zł. Jednakże taki
    sam bon można zakupić, są to sytuacje nieodróżnialne w praktyce, skąd taki
    bon pochodzi.

    marekz

  • 7. Data: 2007-07-05 10:20:32
    Od: Wrak Tristana <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 5 lipca 2007 10:13
    wasz znak: <f6i995$aoo$1@atlantis.news.tpi.pl>):

    > A po co?

    No to jest jego przychód. Musi go jakoś uwzględnić. Albo jako
    przychód ,,cywilny'' albo ,,firmowy''

  • 8. Data: 2007-07-05 10:45:25
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 05 Jul 2007 12:20:32 +0200, Wrak Tristana napisał(a):

    > No to jest jego przychód. Musi go jakoś uwzględnić. Albo jako
    > przychód ,,cywilny'' albo ,,firmowy''

    I pytanie chyba najtrudniejsze. Kiedy ten przychód następuje: w momencie
    otzrymania bonu, czy w momencie jego realizacji?

  • 9. Data: 2007-07-05 12:28:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2007, MarekZ wrote:

    > Rozpoczynajacym d-g Makro przyznaje gratisowo bony po 50 zł. Jednakże taki
    > sam bon można zakupić, są to sytuacje nieodróżnialne w praktyce, skąd taki
    > bon pochodzi.

    Ale:
    - jest dowód że taki bon został otrzymany, Makro niemal na pewno ma
    ewidencję bonów "rozdanych w prezencie"
    - jest obowiązek ujecia przychodu

    Układ jest taki, ze "normalnie" tak otrzymany bon IMVHO mógłby podpaść
    pod darowiznę. A do 1000 zł byłoby zwolnienie.
    JEDNAK...
    Jednak darowizna to świadczenie bez zobowiązań.
    Otrzymanie bonu *w ramach DG* IMHO kwalifikuje się pod "nieodpłatne
    świadczenie".

    IMHO jest to zdarzenie odrębne od zapłaty tym bonem - tak samo, jak
    przyjęcie weksla jest "wpływem gotówki", tak samo wpływ tego bonu.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-07-05 12:29:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 5 Jul 2007, jureq wrote:

    > I pytanie chyba najtrudniejsze. Kiedy ten przychód następuje: w momencie
    > otzrymania bonu, czy w momencie jego realizacji?

    A jakby weksel dostał, to kiedy by go księgował, co?
    ;)

    pzdr, Gotfryd