  • 1. Data: 2004-02-17 22:52:33
    Temat: Podatek od spadku w postaci mieszkania.
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    Zalozmy, ze syn jako jedyny spadkobierca dostaje w spadku wlasnosciowe
    mieszkanie spoldzielcze po ostatnim z rodzicow. Czy i jaki placi podatek?

  • 2. Data: 2004-02-18 11:59:38
    Temat: Re: Podatek od spadku w postaci mieszkania.
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    goliat wrote:

    > Zalozmy, ze syn jako jedyny spadkobierca dostaje w spadku wlasnosciowe
    > mieszkanie spoldzielcze po ostatnim z rodzicow. Czy i jaki placi podatek?

    Dostaje SPADEK a to jest spoldzielcze prawo wlasnosciowe do lokalu, oraz
    wszystko pozostale (w tym dlugi).

    Podatek placi sie wg skali od PODSTAWY, a dopdstawy ine wlicza sie pod
    pewnymi warynkami wartosci mieszkania (do 110 lub 120 ciagle mi sie myl
    m^2 jesli sie zamieszka w nim pponad 5 lat...

    Boguslaw

  • 3. Data: 2004-02-18 12:09:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 17 Feb 2004, goliat wrote:

    >+ Zalozmy, ze syn jako jedyny spadkobierca dostaje w spadku wlasnosciowe
    >+ mieszkanie spoldzielcze po ostatnim z rodzicow. Czy i jaki placi podatek?

    ..."to zależy" ? Np. czy ma inne mieszkanie, jakie wielkie ono...
    Wróżek szukasz ? ;) - nie ta grupa :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2004-02-18 16:49:17
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > Podatek placi sie wg skali od PODSTAWY, a dopdstawy ine wlicza sie pod
    > pewnymi warynkami wartosci mieszkania (do 110 lub 120 ciagle mi sie myl
    > m^2 jesli sie zamieszka w nim pponad 5 lat...

    Mieszkanie ma 25m2, budowane w bloku betonowym ok. 30 lat temu. Syn ma swoje
    inne mieszkanie wlasnosciowe, ale nie spoldzielcze.

  • 5. Data: 2004-02-18 17:41:05
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Feb 2004, goliat wrote:

> [...]
    >+ Mieszkanie ma 25m2, budowane w bloku betonowym ok. 30 lat temu. Syn ma swoje
    >+ inne mieszkanie wlasnosciowe, ale nie spoldzielcze.

    No to na "zwolnienie" się nie łapie. Tylko na kwotę wolną
    w skali podatkowej.

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 6. Data: 2004-02-19 11:05:06
    Od: "goliat" <g...@p...onet.pl>

    > No to na "zwolnienie" się nie łapie. Tylko na kwotę wolną
    > w skali podatkowej.

    A jak sie ustala te kwote? Zalozmy, ze mieszkanie wycenione jest na 100 tys.zl.
    I jaki % wynosi podatek?
    Poza tym jeszcze takie pytanie. Czy jezeli syn jest jedynem spadkobierca cala
    sprawa musi isc przez sad?

  • 7. Data: 2004-02-19 11:30:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Feb 2004, goliat wrote:

    >+ > No to na "zwolnienie" się nie łapie. Tylko na kwotę wolną
    >+ > w skali podatkowej.
    >+ >
    >+ A jak sie ustala te kwote?

    Jest w ustawie. Niecałe 10 000 zł, było ostatnio zapodawane
    dokładnie :)

    >+ Zalozmy, ze mieszkanie wycenione jest na 100 tys.zl.
    >+ I jaki % wynosi podatek?

    Skala też jest w ustawie... możesz zajrzeć na isip.sejm.gov.pl
    i zapodać "spadków darowizn" ?

    >+ Poza tym jeszcze takie pytanie. Czy jezeli syn jest jedynem spadkobierca cala
    >+ sprawa musi isc przez sad?

    Nie wiem :(
    Spytaj na .prawo
    Albo zaraz spytaj jakiegoś notariusza: przejęcie własności musi
    być wykonane aktem notarialnym, to notariusz swoją działkę
    skasuje :) więc może cię "poprowadzić".

    pozdrowienia, Gotfryd