  • 1. Data: 2004-02-17 21:37:04
    Temat: Niematerialna sprzedaz VAT etc
    Od: "EK" <e...@p...SP.aM.pl>

    Witam!

    Zamierzam otworzyć sklep internetowy sprzedający towary niematerialne
    powiedzmy, że "ebooki".
    Klient płaci nie tyle za samo ściągnięcie tylko za część praw autorskich
    majątkowych.

    A mianiowicie licencja pozwala mu wykorzystywać te ebooki w swoich
    opracowaniach
    (darmowych lub komercyjnych, bez wzmianki skąd zostały materiały pobrane),
    ale nie pozwala na odsprzedawania/rozdawania "ebooka" w nie zmienionej
    formie.

    Sprawa dotyczy 1 os. DG, KPIR i VAT

    W związku z czym mam kilka poważnych pytań:
    - jaka stawka VAT będzie obejmować klientów z polski,
    a jaka z zagranicy?
    - czy ma znaczenie to, że serwer będzie w USA?

    Część ebooków będzie pochodzić od nie zależnych autorów, nie prowadzących
    DG, chciałym aby dostawali oni część zysków proporcjonalną (np. 20 %)
    od każdego sprzedanego egzemplarza.

    Jaką umowę najlepiej podpisać?
    Jak to wygląda od strony fiskusa?

    Z góry dziękuje serdecznie za wytłumaczenie mi tych zagadnień lub/i
    wskazanie
    przydatnych linków.