    From: "Ajgor" <n...@...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Podatek od spłaty kredytu
    Date: Thu, 28 Oct 2010 14:02:14 +0200

    Witam.

    Syn przez kilka lat pobierał kredyt studencki - 600zł miesięcznie - w sumie
    zebrało mu się około 21 tyś. zł. Ja (i mój szwagier) jestem żyrantem.
    Stwierdziliśmy jednak, że dalsze pobieranie kredytu mu się nie opłaca (po co
    ma zaczynać karierę zawodową obciążony takim kredytem, po za tym zaczął
    pracę, ma na życie i opłaty, ale z dochodów na razie nie bardzo mu starcza
    na spłatę kredytu), i postanowiłem mu całość spłacić na raz. I tu moje
    pytanie - czy jeśli ja spłacę synowi kredyt, to czy on będzie musiał
    zapłacić od tego jakiś podatek? Czy fakt spłaty kredytu musieli byśmy
    zgłaszać w Urzędzie Skarbowym?
    Dodam, że przecież gdyby nie miał tego kredytu w ogóle, to i tak ja bym mu
    musiał te 600zł miesięcznie dawać. Przynajmniej do czasu, dopuki nie podjął
    pracy.
    Dodam, że syn ma 23 lata, i jeszcze studiuje (oprócz pracy).

    Pozdrawiam.
    Ajgor.