  • 31. Data: 2008-04-08 15:08:31
    Temat: Re: Podatek od sprzedaży rzeczy firmie przez osobę prywatną
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Żeby nie płacić PCC? 1000zł.

    Urządzenie jest warte kilkadziesiąt tysięcy złotych.
    Jeżeli w wyniku ustaleń w tym wątku okaże się, że kupujący ma zapłacić
    od transakcji 2% podatku, to zastanawiam się, czy nie ma jakiejś
    dodatkowej regulacji, która określa maksymalną kwotę, za jaką
    można coś sprzedać, żeby nie zapłacić np. więcej niż te 2%.

    Robbo

  • 32. Data: 2008-04-08 15:15:28
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Liwiusz w <news:ftg19o$kbc$1@news.onet.pl>:

    > Żeby nie płacić PCC? 1000zł.

    To jest kwota za jaka można _kupić_ ;>

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 33. Data: 2008-04-08 15:49:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robbo" <p...@a...nie.mam> napisał w wiadomości news:

    > Byłbym wdzięczny, gdybyście w dyskusji poruszyli także
    > kwestię ewentualnej maksymalnej kwoty, za jaką można sprzedać.

    Kwota nie ma znaczenia, przynajmniej nie dla tej sprzedaży
    No chyba że jednak doszlibyśmy do wniosku, że jesteś vatowcem, tyle że
    zwolnionym.

  • 34. Data: 2008-04-08 15:50:52
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > dodatkowej regulacji, która określa maksymalną kwotę, za jaką
    > można coś sprzedać, żeby nie zapłacić np. więcej niż te 2%.

    W PCC nie ma.
    Kwoty mają znaczenie w przypadku podlegania pod vat i opodatkowaniu tym
    podatkiem.

    Pytanie czy dyskusja ma iść w kierunku żeby ominąć PCC, czy nie.

  • 35. Data: 2008-04-08 17:16:26
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > Pytanie czy dyskusja ma iść w kierunku żeby ominąć PCC, czy nie.

    Chciałbym, żeby w wyniku dyskusji wynikło, że mam zapłacić 2% PCC :)

    Robbo

  • 36. Data: 2008-04-08 17:19:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Robbo w <news:ftg9lo$3ge$1@nemesis.news.neostrada.pl>:

    > Chciałbym, żeby w wyniku dyskusji wynikło, że mam zapłacić 2% PCC :)

    A nie chciałbyś, żeby te 2% zapłacił kupujący? ;P

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 37. Data: 2008-04-08 17:43:42
    Od: "Robbo" <p...@a...nie.mam>

    > A nie chciałbyś, żeby te 2% zapłacił kupujący? ;P

    Przepraszam, chodziło mi oczywiście o kupującego.

    Robbo

  • 38. Data: 2008-04-08 19:34:15
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Robbo" <p...@a...nie.mam> napisał w wiadomości

    > Chciałbym, żeby w wyniku dyskusji wynikło, że mam zapłacić 2% PCC :)

    No to nie ma tematu, nic innego za rzecz kupioną tak dawno i sprzedawaną
    jednorazowo Ci nie grozi.

  • 39. Data: 2008-04-08 21:58:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 8 Apr 2008, Cavallino wrote:

    > Użytkownik "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > Przecież pisał że zrobił sam, prywatnie, vatu nie odliczył (nie mógł), więc
    > "zw".

    Jeśli sprzedaje również "osobiście", to jednocześnie sam nie podlega.
    W tym układzie niepodleganie ma IMO oczywisty priorytet nad zwolnieniem,
    więc mowy o zwolnieniu nie ma.
    Acz trzeba przyznać, że ów zapis PCC w kontekście takiego problemu
    brzmi frapująco :)

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2008-04-08 22:08:20
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    wiadomości news:

    > Jeśli sprzedaje również "osobiście", to jednocześnie sam nie podlega.

    A jeśli wykonuje usługę też osobiście czyli np. na umowę o dzieło to
    podlega?
    Gdzie tu różnica?
    (tak wiem, że to już zupełnie nie ten wątek, ale korci mnie żeby coś sobie
    wyjaśnić)