  • 1. Data: 2003-12-18 09:59:48
    Temat: Podatek od umowy o dzieło
    Od: "luzor" <l...@w...pl>

    Mam następujące pytanko:

    Prowadzę od jakiegoś czasu działalność gospodarczą i zatrudniłem ostatnio na
    umowę o dzieło pewną osobę, która jest również zatrudniona w innej firmie na
    umowę o pracę. Jakie podatki muszę w związku z tym płacić od tej umowy o
    dzieło ? Czy muszę np. płacić ZUS ?

    Będę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc !

    --
    pozdrawiam
    Piotrek

  • 2. Data: 2003-12-18 10:16:16
    Temat: Re: Podatek od umowy o dzieło
    Od: buźka<p...@p...fm>

    Bez ZUS. Bierzesz kwotę brutto, odliczasz z tego 20% jako koszty
    uzysk.przych, po czym od tej kwoty wyliczasz zaliczkę na podatek
    dochodowy w wys. 20%. (przy prostej umowie o dzielo...ta u Ciebie
    chyba na taka wyglada:))..no i mam nadzieje, ze nie dostal facet
    glodowej stawki, bo wtedy troche inaczej to przebiega..
    :)
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info