  • 1. Data: 2003-12-18 09:45:28
    Temat: Konto wspolnoty - czy konieczne
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

    Witam
    Czy mala wspolnota mieszkaniowa musi miec konto w banku, czy moze sobie
    wplaty przechowywac w kasetce i wystawiac czlonkom dowody wplaty ?
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 2. Data: 2003-12-18 14:24:14
    Temat: Re: Konto wspolnoty - czy konieczne
    Od: "jozef" <...@...pl>

    witam
    Obowiazkowo musi miec konto w banku

    --
    Zakłady Bukmacherskie przez internet , sprawdź
    http://www.expekt.com/affiliate/bannerclick.jsp?aid=

  • 3. Data: 2003-12-18 23:11:52
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    Użytkownik "jozef" <...@...pl> napisał w wiadomości
    > witam
    > Obowiazkowo musi miec konto w banku

    A z czego ten obowiązek wynika? Przypominam: chodzi o małą wspólnotę.

    Marek

  • 4. Data: 2003-12-20 10:54:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Dec 2003, Marek wrote:

> [...]
    >+ >
    >+ A z czego ten obowiązek wynika? Przypominam: chodzi o małą wspólnotę.

    Zeznaję że ja też stoję w kolejce po odpowiedź !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota bez konta)

  • 5. Data: 2003-12-20 17:11:27
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

    > Czy mala wspolnota mieszkaniowa musi miec konto w banku, czy moze sobie
    > wplaty przechowywac w kasetce i wystawiac czlonkom dowody wplaty ?

    Witam
    Poniewaz jest jakies poruszenie opisze dokladniej problem.
    Pytanie podstawowe pozostaje otwarte a wynika ono z sytuacji nastepujacej:
    wspolnota (dwa mieszkania i dwie firmy ) zakupila baniak na gaz i 4 kotly
    co, zrzucila sie i zaplacila z reki. Wspolnota wystawila rachunek
    uproszczony (nie jest vat-owcem) za dwa piece firmom wspolnoty i to jest ok.
    Klopot z lokatorami. By odliczyc w PIT musi byc faktura vat lub dowod wplaty
    na fundusz remontowy. Mozna teraz zalozyc rachunek i wplacic wspolnocie. Ale
    co zrobic z tym, ze kociolki sa juz zaplacone (tu sie zagapilismy).
    Moze kto cos wymysli.
    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 6. Data: 2003-12-20 19:27:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Krzysztof wrote:
    [...]
> [...]
    >+ co zrobic z tym, ze kociolki sa juz zaplacone (tu sie zagapilismy).

    Zgoda co do zagapienia :(
    IMO było trzeba wziąć kociołki na wspólną fakturę (4 kupujących i już).

    >+ Moze kto cos wymysli.

    IMO za mało danych podałeś: z tego że:
    >+ wspolnota (dwa mieszkania i dwie firmy ) zakupila

    ...można wnioskować że jesteście zarejestrowani i macie NIP,
    ale głowy chyba dać nie można.
    A z tego z kolei:

    >+ Wspolnota wystawila rachunek uproszczony (nie jest vat-owcem)

    ...że w księgologii stosowanej jesteście ze cztery lata do tyłu,
    skoro wydaje się wam że rachunek *uproszczony* to jest właściwy
    "papier" :) (to zdaje się była nazwa *zastrzeżona* dla konkretnego
    rodzaju dokumentu - który wystawiali *VATowcy* a nie "zwolnieni" !).
    Nie, nie wiem jak to teraz rozwikłać...
    Niemniej *wydaje mi się* że wpłata od członka nie musi być "na
    konto": nie jest czasem tak że wspólnoty i spółdzielnie przyjmują
    wpłaty "do kasy" i "na książeczkę" ??

    Na wypowiedz Jozefa wypadało by poczekać, bo a nuż jest jakiś
    tajny przepis nakazujący mieć konto... ("wątpię, ale...")

    pozdrowienia, Gotfryd
    (mała wspólnota bez konta)

  • 7. Data: 2003-12-20 21:07:02
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

    wiadomości
    tezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 20 Dec 2003, Krzysztof wrote:
    > IMO było trzeba wziąć kociołki na wspólną fakturę (4 kupujących i już).

    Swiete slowa

    > ...można wnioskować że jesteście zarejestrowani i macie NIP,

    NIP i Regon u nas jest

> [...]
    > "papier" :) (to zdaje się była nazwa *zastrzeżona* dla konkretnego
    > rodzaju dokumentu - który wystawiali *VATowcy* a nie "zwolnieni" !).

    Prosba o doksztalt: jaki dokument powinien byc wystawiony ?

    > Nie, nie wiem jak to teraz rozwikłać...

    "Wspolnota" ktora wystawia i ksieguje dokumenty to moj sasiad wiec te
    papiery co nie byly wyszly na zewnatrz sa do odkrecenia (firma nasza i
    sasiada tez sama sobie prowadzi ksiegowosc)

    > Niemniej *wydaje mi się* że wpłata od członka nie musi być "na
    > konto": nie jest czasem tak że wspólnoty i spółdzielnie przyjmują
    > wpłaty "do kasy" i "na książeczkę" ??

    I to rzeczywiscie chyba tak jest i to jest cenne spostrzezenie.

    Pozdrawiam Krzysztof Magiera

  • 8. Data: 2003-12-20 23:36:22
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]
    >+
    >+ Prosba o doksztalt: jaki dokument powinien byc wystawiony ?

    IMO: rachunek. Tak "po prostu", bez dodatków w nazwie :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2003-12-21 03:23:28
    Od: "Marek" <d...@p...com>

    On Sat, 20 Dec 2003 22:07:02 +0100, Krzysztof wrote:

> [...]
    > sasiada tez sama sobie prowadzi ksiegowosc)

    > I to rzeczywiscie chyba tak jest i to jest cenne spostrzezenie.

    Wydaje się proste: wystawić członkom wspólnoty dowody wpłaty na fundusz
    remontowy itd.
    A dalej to zależy za ile wspólnota sprzedała owe kociołki. Może
    przekroczyła przy okazji próg zwolnienia z VAT? No jeśli tak to konto
    bankowe się przyda :-) Trzeba będzie się rozliczyć z US.
    NIP jest regon również to i pewnie VAT-R złożony.

    Ech, jednak lepiej było kupować na czterech bez pośrednictwa wspólnoty.
    Może da się odkręcić?

    Marek

  • 10. Data: 2003-12-21 08:45:21
    Od: "Krzysztof" <k...@w...opole.pl>

    Witam

    Odkrecic faktury sie nie da bo wystawil to w listopadzie PKN ORLEN. Progu
    nie przekroczymy bo to razem 18000zl.

    Podsumowujac:
    - sasiad-wspolnota kupi bloczek wplata-do-kasy i w listopadzie wystawi
    potwierdzenie wplaty (kociolki i tak juz zaplacone spoza konta),

    Dziekuje za uwagi Krzysztof Magiera