  • 1. Data: 2003-12-18 10:25:56
    Temat: Stosowanie przelicznika kursoweg
    Od: "ata" <a...@r...pl>

    Mam takie pytanie czy przewoznik ktory wystawia faktury transportowe moze
    kozystac z przelicznika euro innego niz sredniu kurs NBP ??
    Umowilismy sie z nim na 2000E , i niby wszystko jest ok tylko ze te 2000E
    pzreliczyli w/ g kursu ich banku, ktory oczywiscie jest wyzszy niz sredni
    kurs.
    Czy moga tak robic ??Czymoze to nasza wina ze nie umowlismy sie z nimi ....
    Ata

  • 2. Data: 2003-12-18 10:47:47
    Temat: Re: Stosowanie przelicznika kursoweg
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik ata napisał:

    > Mam takie pytanie czy przewoznik ktory wystawia faktury transportowe moze
    > kozystac z przelicznika euro innego niz sredniu kurs NBP ??

    Może uzywac takiego kursu na jaki sie umówiliści. Jeżeli to będzie
    rozmiar buta szefa przez obwód biutu jego sekretarki to tez jest ok o
    ile obie strony ten kurs zaakceptowały przy zawieraniu umowy.

    A jeżeli się nie umówiliści to macie problem...

    Zajrzyj do umowy/ogólnych warunków/jakiegos innego dokumentu
    precyzującego standardowe warunki świadczenia usług przez tego
    przewoźnika. Duże firmy spedycjne zawsze maja cos takiego.

> [...]
    > kurs.
    > Czy moga tak robic ??Czymoze to nasza wina ze nie umowlismy sie z nimi ....

    No niestety wygląda że wasza. Jeżeli nie umówiliści się na inne warunki
    przewoźnik pewnie stosuje swoje standardowe. One pewnie sa gdzies
    zapisane, małymi literkami i na marginesie kartki (mowy, zlecenia,
    faktury. itp), ale są i pewnie sie na nie zgodziliście.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-12-18 11:15:25
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    In article <brs0og$ll7$1@nemesis.news.tpi.pl>, Maddy wrote:

> [...]
    > ile obie strony ten kurs zaakceptowały przy zawieraniu umowy.
    >
    > A jeżeli się nie umówiliści to macie problem...

    No właśnie. I co wtedy? Każda strona może sobie wziąść kurs Euro z czapki?
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl

  • 4. Data: 2003-12-18 13:37:31
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Samotnik napisał:

    > No właśnie. I co wtedy? Każda strona może sobie wziąść kurs Euro z czapki?

    Wtedy idziecie do sądu o ile sie nie dogadacie...
    I na drugi raz jesteście boleśnie mądrzejsi.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl