  • 1. Data: 2003-12-18 08:32:30
    Temat: kiedy VAT naliczony jest kosztem???
    Od: buźka<p...@p...fm>

    mam bardzo glupiutkie pytanko...Dostaje duplikat faktury za telefon
    (wlasciwa faktura w ogole nie dotarla), moge dokonac korekty VAT za
    miesiac w ktorym przypada termin platnosci i go odliczyc w ten sposob,
    ale co jesli tego nie zrobie, czy ten VAT moge sobie zaliczyc w koszty?
    Temat: "VAT naliczony kosztem" sprawia mi duzo problemow:)
    Pozdrowienia

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2003-12-18 21:43:45
    Temat: Re: kiedy VAT naliczony jest kosztem???
    Od: buźka<p...@p...fm>

    no prosze bardzo o wypowiedz na ten temat:)

  • 3. Data: 2003-12-19 23:09:46
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    Vat jest KUP jeżeli nie przysługuje prawo do jego odliczenia. W tym
    przypadku jednak masz takie prawo poprzez zrobienie korekty.
    Moim zdaniem nie można tego vat-u zaliczyć w koszty .

    pozdrawiam, Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2003-12-20 11:40:28
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Ewa Wolska wrote:

    > Vat jest KUP jeżeli nie przysługuje prawo do jego odliczenia. W tym
    > przypadku jednak masz takie prawo poprzez zrobienie korekty.
    > Moim zdaniem nie można tego vat-u zaliczyć w koszty .

    Ja bym sprawdzil, czy nie mozna odliczyc w miesiacu OTRZYMAINA faktury.

    > pozdrawiam, Ewa

    Boguslaw

  • 5. Data: 2003-12-20 22:43:57
    Od: Ewa Wolska<e...@o...pl>

    > Ja bym sprawdzil, czy nie mozna odliczyc w miesiacu OTRZYMAINA
    faktury.

    > Boguslaw

    Myślisz o miesiącu OTRZYMANIA duplikatu ??
    A jak udowodnisz, że faktura nie dotarła do firmy ??

    pozdr.Ewa

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 6. Data: 2003-12-21 00:52:57
    Temat: Duplikat, było: kiedy VAT naliczony [...]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 20 Dec 2003, Ewa Wolska wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Myślisz o miesiącu OTRZYMANIA duplikatu ??
    >+ A jak udowodnisz, że faktura nie dotarła do firmy ??

    A to trzeba udowadniać ?
    Oczywiście tu:
    http://www.monitorpodatkowy.pl/niusy.php?id_news=995
    ...podatnik IMHO się "załatwił" sam.

    Ale tu:
    http://www.is.rzeszow.pl/html/interpretacje/stalowaw
    ola/zpp1818_26.html
    ...tu:
    http://www.radio.com.pl/czat/trans.asp?chatID=4
    ...tu:
    http://www.izba-skarbowa.bydgoszcz.pl/orzeczenia/vat
    /index.php?order=rating&direction=1
    ...tu:
    http://www.izbaskarbowa.lodz.pl/index.php?page=know&
    id=1711
    ...oraz np. opis w Rzepie (link, płatny) tu:
    http://www.deloitte.com/dtt/alert/0,2296,cid%3D31829
    &pre%3DY&lid%3D50,00.html

    ...jednolicie "się stwierdza" (IMO) że "nie przyszło - policzyć
    z terminem odbioru duplikatu" :)
    Ktoś się spotkał z koniecznością "udowadniania" ?

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 7. Data: 2003-12-21 11:30:32
    Od: buźka<p...@p...fm>

    > Ewa Wolska wrote:
    > Vat jest KUP jeżeli nie przysługuje prawo do jego odliczenia. W tym
    > przypadku jednak masz takie prawo poprzez zrobienie korekty.
    > Moim zdaniem nie można tego vat-u zaliczyć w koszty .

    Właśnie o to mi chodzi...z jednej strony to prawo już nie przysługuje, z
    drugiej, można zrobić korektę, ale w takim razie, jakby to miało nie
    być kosztem, to zrobię korektę VATu..

    > Ja bym sprawdzil, czy nie mozna odliczyc w miesiacu OTRZYMAINA
    > faktury.

    No niestety nie można, telefon to ta grupa "usług powszechnych", od
    której VAT się odlicza JEDYNIE w miesiącu, w którym upływa termin
    płatności, duplikat otrzymałam później, ale termin płatności jest
    jeden. Tutaj nie obowiązuje zasada:"w miesiącu otrzymania":(

    > A jak udowodnisz, że faktura nie dotarła do firmy ??

    fakturę można dostać później ... wystarczy, że ładnie się oświadczy -
    choćby na odwrocie faktury kiedy się ją otrzymało, przecież takie
    opóźnienia sie zdarzają i to nawet często - w końcu poto jest przepis
    mówiący wyraźnie nie o dacie wystawienia a o dacie otrzymania, poza
    tym w tym wypadku to urząd ma udowodnić, że się jej nie otrzymało w
    innym terminie:)
    Dzięki za odzew:)

  • 8. Data: 2003-12-22 07:10:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 21 Dec 2003, buźka wrote:

    >+ > Ewa Wolska wrote:
    [...]
> [...]
    >+ płatności, duplikat otrzymałam później, ale termin płatności jest
    >+ jeden. Tutaj nie obowiązuje zasada:"w miesiącu otrzymania":(

    AFAIK to dotyczy *wyłącznie* faktury, a nie duplikatu !
    Nie pamiętam na którym www, ale widziałem taki tekst
    zapisany przez doradzcę :)

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 9. Data: 2003-12-22 16:48:42
    Od: buźka<p...@p...fm>

    > AFAIK to dotyczy *wyłącznie* faktury, a nie duplikatu !
    > Nie pamiętam na którym www, ale widziałem taki tekst
    > zapisany przez doradzcę :)
    >
    > pozdrowienia, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

    ja zawierzyłam temu co napisali w Monitorze Księgowego i prawdę
    mówiąc myślę, że można, w końcu duplikat to jak faktura tylko, że
    duplikat:), jest napisane za co, w jakim okresie, i wszystkie dane są w
    niej ujęte, tylko że wystawiona później, nie wiem, zobaczymy co powie
    US jak wyślę korektę z dołączonym zapłaconym duplikatem...podzielę
    się na grupie:)