  • 1. Data: 2009-02-01 14:40:26
    Temat: Podatek za e-handel
    Od: "MS" <g...@o...pl>

    Witam

    Chcialbym sie dowiedziec o pare spraw odnosnie podatkow za e-handel. W
    przepisach mowa jest ze jesli sprzedałem rzecz uzywana ponad 6 m-cy i jesli
    cena towaru nie przekroczy 1000 zł to nie ma obowiazku placenia podatku
    dochodowego i od czynn. cywilno-prawnych.

    Ale to jest nieprecyzyjne - nie definiuje czy towar nowy czy uzywany, bo
    jesli np. nabyje rzecz za 400 zł, ktora w dniu zakupu była uzywana i
    sprzedam po 2 m-cach i tu dwa przypadki:

    a) sprzedam za 300 zł

    b) sprzedam za 450 zł

    Zaplace podatek?

    A co jesli nabede nowy przedmiot za 50 zl i po kwartale sprzedam go za 48 zł
    ? Płacę podatek ? Wykazuje strate minus 2 zł wiec dochodu nie osiagnałem.
    Ale w zagmatwanych przepisach mozna sie doczytac ze jest inaczej, dlatego
    chce sie upewnic.

    MS

  • 2. Data: 2009-02-01 15:54:36
    Temat: Re: Podatek za e-handel
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MS wrote:

    > Zaplace podatek?
    >
    > A co jesli

    > Ale w zagmatwanych przepisach mozna sie doczytac ze
    > jest inaczej, dlatego chce sie upewnic.

    No dobra. Podaj ten przepis, który wg Ciebie jest taki zagmatwany.
    Zakładam, że te zakupy i sprzedaż to nie jest Twoje źródło utrzymania
    i są to jedynie transakcje okazjonalne.

  • 3. Data: 2009-02-01 16:19:16
    Od: "MS" <g...@o...pl>

    > No dobra. Podaj ten przepis, który wg Ciebie jest taki zagmatwany.
    > Zakładam, że te zakupy i sprzedaż to nie jest Twoje źródło utrzymania
    > i są to jedynie transakcje okazjonalne.

    Tak, to sa transakcje okazjonalne. A przepisy mozna znalezc np. w goglach.
    pelne tego. Nie ma scisłosci stad pytam. :)

  • 4. Data: 2009-02-01 16:48:18
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Sun, 1 Feb 2009 15:40:26 +0100, "MS" <g...@o...pl>
    wrote:

    >Chcialbym sie dowiedziec o pare spraw odnosnie podatkow za e-handel.
    Czy nasze przepisy podatkowe rozrozniaja e-handel od ?-handlu ?

    WAM
    --
    wielkanoc nad morzem www.nadmorze.pl/wielkanoc
    wczasy nad morzem www.nadmorze.pl

  • 5. Data: 2009-02-01 17:28:49
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MS wrote:

    > Tak, to sa transakcje okazjonalne. A przepisy mozna znalezc np. w
    > goglach. pelne tego. Nie ma scisłosci stad pytam. :)

    No to konkretnie.
    Do którego przepisu się odwołujesz
    i który jest niejasny.

  • 6. Data: 2009-02-01 17:41:23
    Od: "MS" <g...@o...pl>

    > No to konkretnie.
    > Do którego przepisu się odwołujesz
    > i który jest niejasny.

    http://ehandel.pit.pl/ . Pierwszy akapit w tytule "(...) jesli sprzedajesz
    prywatnie".

  • 7. Data: 2009-02-01 18:08:57
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 01-02-2009 o 15:40:26 MS <g...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > cena towaru nie przekroczy 1000 zł to nie ma obowiazku placenia podatku
    > dochodowego i od czynn. cywilno-prawnych.

    Tak

> [...]
    > jesli np. nabyje rzecz za 400 zł, ktora w dniu zakupu była uzywana i
    > sprzedam po 2 m-cach i tu dwa przypadki:

    w (a) nie zaplacisz bo masz strate
    w (b) masz dochod 50zl i zaplacisz

    > A co jesli nabede nowy przedmiot za 50 zl i po kwartale sprzedam go za 48 zł
    > ? Płacę podatek ?

    A umiesz dochód wyliczyć ;-) ?

    > Wykazuje strate minus 2 zł wiec dochodu nie osiagnałem.
    > Ale w zagmatwanych przepisach mozna sie doczytac ze jest inaczej, dlatego
    > chce sie upewnic.

    Cezary już pytał - w którym przepisie można się doczytać że jest inaczej?

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-01 18:27:24
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MS wrote:

    > http://ehandel.pit.pl/ . Pierwszy akapit w tytule "(...) jesli
    > sprzedajesz prywatnie".

    No i co tam jest niejasnego, albo czego nie rozumiesz?

    Jak rzecz jest używana dłużej niż 6 miesięcy, to
    zgodnie z art 10.1 pkt 8) lit d) ustawy nie jest to źródłem przychodu.

    Jeśli używana krócej, to masz dochód szacowany wg art 24.6.
    (jak nie wyjdzie dochód, to nie ma podatku)

    Jeśli droższa niż 1000 PLN to dochodzi PCC, ale tu płaci obecnie nabywca.

  • 9. Data: 2009-02-01 20:00:17
    Od: "MS" <g...@o...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A umiesz dochód wyliczyć ;-) ?

    tak, dochod to jest wtedy jesli sprzedam po wyzszej cenie niz kupilem.

    > Cezary już pytał - w którym przepisie można się doczytać że jest inaczej?

    Cytuje za strona: http://ehandel.pit.pl/ : " Jeżeli jednak sprzedasz rzeczy
    nowe (posiadane krócej niż 6 pełnych miesięcy kalendarzowych), zapłacisz
    podatek dochodowy od zysku według skali podatkowej: 19 %, 30 %, albo 40 %.
    Transakcję taką - nawet zrealizowaną ze stratą - musisz wykazać w zeznaniu
    rocznym PIT-36."

    No. czyli kupuje nowa lodówke ze sklepu za 1000 zl, po tygodniu sprzedaje za
    950 zł i mimo ze mam strate 50 zl to place podatek dochodowy. Poprawcie mnie
    , a jesli moje wnioskowanie jest prawidlowe to prawo podatkowe jest smieszne
    i bez sensu.

  • 10. Data: 2009-02-01 20:08:22
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-02-01, MS <g...@o...pl> wrote:

    [...]

> [...]
    > , a jesli moje wnioskowanie jest prawidlowe to prawo podatkowe jest smieszne

    Ale wiesz, że na PIT można wykazać _stratę_?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl