  • 1. Data: 2007-02-04 19:52:54
    Temat: Podatek za prace w UK w 2007 roku
    Od: o...@p...onet.pl

    Witam,

    Zwraca się z uprzejmą prośbą o wyjaśnienie mi kwestii podwójnego
    opodatkowania dochodów uzyskanych w Wielkiej Brytanii (UK). 27 grudnia
    2006 roku Prezydent RP ratyfikował Konwencję między RP a UK o unikaniu
    podwójnego opodatkowania. Czy jako osoba pracującą w UK a mająca
    centrum interesów osobistych w Polsce muszę zapłacić podatek dochodowy
    za prace w UK za rok 2007 w Polsce? Dziękuje za odpowiedź.

    P.S. Wiem, że to dopiero za rok ale wole być już na to przygotowany
    psychicznie:)

  • 2. Data: 2007-02-04 22:09:20
    Temat: Re: Podatek za prace w UK w 2007 roku
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    <o...@p...onet.pl> wrote in message
    ps.com...
[...]

    Tak, ale nie do końca
    Z tym, że to tak wygląda w ten sposób, że na pit-36 będziesz musiał wykazać
    dochód z UK, doliczyć do niego dochód osiągnięty w Polsce, od całej sumy
    wyliczyć skalę podatkową, zapewne 40% i tą skalę zastosowac do dochodu
    osiągniętego w Polsce.
    Innymi słowy jeśli w Polsce zarobiłes 1 zł, a w UK 100 tyś, to od tej
    złotówki masz zapłacić 40% podatku, a nie 19% jak by to było liczone
    tradycyjnie na pit-27
    Bezpośrednio od zarobków w UK podatku płacił już nie będziesz.