  • 1. Data: 2007-07-21 22:03:22
    Temat: Podatki i Google Adsense
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Witam,
    czy ktoś ma doświadczenie z rozliczaniem się z przychodów programu Google
    Adsense? Słyszałem, że jest to traktowane jako eksport usług i w związku z
    tym występuje zwolnienie z podatku VAT (zw.). Tak jest też napisane na
    http://malybiznes.pl/adsense/ Proszę o wypowiedzi ludzi, ktorzy mieli
    kontrole podatkową i nie płacili za to kary :):) Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2007-07-21 22:07:21
    Temat: Re: Podatki i Google Adsense
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-07-2007 o 00:03:22 ordi <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > http://malybiznes.pl/adsense/ Proszę o wypowiedzi ludzi, ktorzy mieli
    > kontrole podatkową i nie płacili za to kary :):) Pozdrawiam.

    Goście tam chyba oćpli, nie za bardzo wiedzą co pisza i namotali nieźle.
    Poszukaj lepiej w archiwum.

  • 3. Data: 2007-07-21 22:23:25
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2007 00:07:21 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Goście tam chyba oćpli, nie za bardzo wiedzą co pisza i namotali nieźle.
    > Poszukaj lepiej w archiwum.

    No nie wiem.

    "a teraz konkrety (od doradcy podatkowego):
    wiadczy Pan usługi elektroniczne na rzecz
    kontrahenta z USA. Zgodnie z art. 27 ustawy VAT usługi elektroniczne
    opodatkowane sš w kraju nabywcy usługi - w USA.W zwišzku z tym Pan wystawi
    fakturę VAT ze stawkš NP czyli nie podlega z adnotacjš iż podatek ten
    rozlicza nabywca na zasadzie revers charge. aha ale proszę pamiętać iż w
    deklaracji wykazuje się tego typu usługi w poz. 21"

  • 4. Data: 2007-07-22 07:26:53
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-07-2007 o 00:23:25 ordi <o...@w...pl> napisał(a):

    > No nie wiem.

    Czego nie wiesz?

> [...]
    > rozlicza nabywca na zasadzie revers charge. aha ale proszę pamiętać iż w
    > deklaracji wykazuje się tego typu usługi w poz. 21"

    No i ma rację, w czym więc problem?

  • 5. Data: 2007-07-22 08:16:10
    Od: ordi <o...@w...pl>

    Dnia Sun, 22 Jul 2007 09:26:53 +0200, t...@o...pl napisał(a):

    > Czego nie wiesz?

    > No i ma rację, w czym więc problem?

    Napisałeś "Goście tam chyba oćpli, nie za bardzo wiedzą co pisza i namotali nieźle.
    Poszukaj lepiej w archiwum.". A to nie zgadza się z powyższym tekstem,
    który wkleiłem bo to jest to samo co na stronie.

  • 6. Data: 2007-07-22 08:23:29
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    ordi wrote:

> [...]
    > powyższym tekstem,
    > który wkleiłem bo to jest to samo co na stronie.

    Ja tam tez myśle, że ćpali.
    Kliknąłem w pierwszy link:
    "Jak wystawić fakturę VAT..."
    Przestałem czytać przy opisie terminu wystawienia faktury.
    Może coś tam jeszcze jest dobrze na tej stronie,
    ale bardziej Ci zaszkodzi niż pomoże czytanie tego.

  • 7. Data: 2007-07-22 08:27:32
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 22-07-2007 o 10:16:10 ordi <o...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > Poszukaj lepiej w archiwum.". A to nie zgadza się z powyższym tekstem,
    > który wkleiłem bo to jest to samo co na stronie.

    Wkleiłeś 4 zdania i mówisz że goście tam na 4 stronach napisali to samo,
    więc choćby to świadczy o tym że ćpali.

  • 8. Data: 2007-07-23 00:06:01
    Od: "Damian" <d...@o...pl>

    Wystawiasz fakturę NP (nie podlega) (i NP nie równa się ZW) z datą jaką
    otrzymałeś przelew. Oni tam ćpali niesamowicie chyba..

    Odsyłam też tu http://forum.optymalizacja.com/index.php?showtopic=3
    8079

    Damian

  • 9. Data: 2007-07-23 03:09:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 22 Jul 2007, ordi wrote:

> [...]
    [...i zapętlić...]
> [...]
    [...]
    [...]
    > Napisałeś "Goście tam chyba oćpli, nie za bardzo wiedzą co pisza i namotali nieźle.

    No bo namotali.

    > Poszukaj lepiej w archiwum.". A to nie zgadza się z powyższym tekstem,
    > który wkleiłem bo to jest to samo co na stronie.

    Mówisz, że ktoś tu ćpał? ;)
    Zapewniam, ze nie tommy!
    A może jest tak, że Ty też nie rozróżniasz:
    - zwolnienia
    - od "niepodlega"
    - od "0%"
    ...i wydaje Ci się, że skoro *płaci* się "zero zł" to podatkowo jest to
    tożsame i *w kasie* skończy się tak samo?

    Jeśli tak, to racje - wydaje Ci się ;)
    To są trzy *różne* stane prawne, które różnią ewidencyjnie i skutkami
    podatkowymi.

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-07-23 10:35:41
    Od: Lech <L...@L...inv>

    > Goście tam chyba oćpli, nie za bardzo wiedzą co pisza i namotali nieźle.
    > Poszukaj lepiej w archiwum.

    Tez mnie zadziwil tekst z tej storny.
    Czyli co, waszym zdaniem nieprawda jest ze:

    - przychod ma sie w USD w dacie wedlug opisu:
    " Je?eli masz prawo do wyp?aty (saldo powy?ej 100 USD) wówczas pomi?dzy 23 a
    28 dniem miesi?ca w tabelach pojawia si? na kilka dni pozycja "P?atno?? w
    toku".

    - fakture wystawia sie w usd?

    - nalezy naliczyc roznice kursowe po otrzymaniu przelewu??

    - faktury nie podlegajace vat numeruje sie inaczej?