  • 1. Data: 2005-07-27 08:46:31
    Temat: Podpisywanie deklaracji
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    Ostatnio US bardzo sie uaktywnily i zadaja podpisywania deklaracji PIT przez
    podatnika. Czy macie jakis sposob aby to obejsc?? Skad taka nadgorliwosc
    US??

    Adam

  • 2. Data: 2005-07-27 10:35:35
    Temat: Re: Podpisywanie deklaracji
    Od: "Łukasz Kaliński" <l...@g...pl>

    Użytkownik "Adamski" <a...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Ostatnio US bardzo sie uaktywnily i zadaja podpisywania deklaracji PIT
    przez
    > podatnika. Czy macie jakis sposob aby to obejsc?? Skad taka nadgorliwosc
    > US??

    Wydrukować czyste, dać do podpisu podatnikom a potem nadrukować/dopisać
    kwoty.

    Nadgorliwość wynika z wyroku NSA z końca kwietnia/początku maja iż 'doradcy
    podatkowi nie mogą podpisywać deklaracji za podatników' - w sumie wyrok dot.
    osób fizycznych i rozliczeń rocznych, ale po pewnym wahaniu Naczelnicy
    popodejmowali decyzję o takiej interpretacji wyroku...
    :-(

    PS.
    1. nie tylko PIT ale również VAT i CIT
    2. dodatkowo, to też zależy od US - a raczej jego naczelnika.
    3. wykłócać się nie ma co bo odwiedziłem 3-ech naczelników i 'taka jest moja
    interpretacja i nie ma możliwości tego zmienienia...'

    Podobno Modzelewski i spółka wystosował już pismo (może to się nazywa
    interpelacja..) do MF o uściślenie całej sytuacji.

    Ja w każdym razie daję sobie na wstrzymanie - jakoś to przetrzymam, bo nie
    wierzę, że MF może w tak debilny sposób zatruć życie ładnym kilku milionom
    podatników...

    Pozdrawiam
    Łukasz Kaliński