  • 11. Data: 2015-04-22 17:21:08
    Temat: Re: Podzespoły z odzysku
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 16:56, (Tom N) pisze:
    > Co? Czyli za "czynność naprawy" bierzesz pod stołem?

    Nie, wystawiam fakturę miesięczną. Ryczałtem. Na stałą kwotę, niezależną
    od liczby napraw w miesiącu. Ale to nie mieści w sobie dostarczania
    podzespołów. Dlatego, gdy naprawa wymaga użycia podzespołu, fakturuję go
    osobno.

  • 12. Data: 2015-04-22 17:28:55
    Od: <5...@2...172855.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

    > Nie, wystawiam fakturę miesięczną. Ryczałtem. Na stałą kwotę, niezależną
    > od liczby napraw w miesiącu.

    OK, uważaj co piszesz...

    > Ale to nie mieści w sobie dostarczania
    > podzespołów. Dlatego, gdy naprawa wymaga użycia podzespołu, fakturuję go
    > osobno.

    Czyli handlujesz towarem -- jak tam remanenty?

    --
    'Tom N'

  • 13. Data: 2015-04-22 17:34:16
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 17:28, (Tom N) pisze:
    > Przemysław Adam Śmiejek w
    > OK, uważaj co piszesz...

    Ty uważaj co czytasz. Czy ja napisałem coś o obrocie pod stołem?

    Napisałem o umowie ryczałtowej. O niefakturowaniu pisałem w konkretnym
    kontekście konkretnej sytuacji, gdy wykonam naprawę z wykorzystaniem
    podzespołu z odzysku. Wtedy czynności naprawy nie fakturuję.

    > Czyli handlujesz towarem

    Zdarza się. Wykonuję różne działania jako przedsiębiorca oraz poza
    przedsiębiorstwem.

    >-- jak tam remanenty?

    Pozdrowić je od ciebie? No wykonuję raz w roku, na 31.12/1.01. Jaki mają
    związek z problemem części z odzysku?

  • 14. Data: 2015-04-22 17:54:03
    Od: <8...@6...175403.invalid> (Tom N)

    Przemysław Adam Śmiejek w

    > Ty uważaj co czytasz. Czy ja napisałem coś o obrocie pod stołem?

    Napisałeś "Czynność naprawy nie fakturuję."

    > Wtedy czynności naprawy nie fakturuję.

    O widzisz uczysz się.

    > Zdarza się. Wykonuję różne działania jako przedsiębiorca oraz poza
    > przedsiębiorstwem.

    A wiesz, że handel odpadami w niektórych przypadkach nie jest zwolniony z
    VAT?

    Sam na siebie donosisz...

    --
    'Tom N'

  • 15. Data: 2015-04-22 18:27:33
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 22.04.2015 o 17:54, (Tom N) pisze:
    > A wiesz, że handel odpadami w niektórych przypadkach nie jest zwolniony z
    > VAT?
    >
    > Sam na siebie donosisz...

    Ale ja tego jeszcze nie robię, tylko pytam o to, jak wykorzystywać
    podzespoły kupione z odzysku od ludzi, a nie nowe z hurtowni.

  • 16. Data: 2015-04-23 12:16:10
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2015, 4...@7...165634.invalid wrote:

    > Przemysław Adam Śmiejek

    > Co? Czyli za "czynność naprawy" bierzesz pod stołem?

    Przecież napisał, że ma "umowę ryczałtową".
    IMO nie ma czego się przyczepić.

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2015-04-23 12:24:13
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2015, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Zawożę do Punktu Odbioru Elektrośmieci. Np. Remondis albo w G-Gim10

    Kwity jakieś dają?
    (nawet jak nie wszystkie będą "do sztuki").

    > Pytanie czy stary komp jest odpadem?

    I to jest pytanie na które Ci nie odpowiem w kontekście o który
    pewnie pytasz - bo *niesprawny* komp oczywiście odpadem jest.

    > Ale mi nie chodzi o produkcję a o naprawę.

    Powiem tak: "każdy odpowiada za siebie".
    Zajrzyj do rozporządzenia o KPiR i rozeznaj, co tam można rozumieć
    pod określeniem "materiału podstawowego".

    > Biorę starego kompa z zepsutym
    > zasilaczem od klienta i zamiast kupować nowy zasilacz, wykorzystuję stary, bo
    > i tak maszyna stara i złomiasta i nie ma kasy na inwestycje w nowy.

    Ale przecież nie w tym problem, lecz w odpowiedzi na pytanie skąd
    wziąłeś stary zasilacz :)

    > I jak to wtedy księguję, bo sprzedawca nie daje dokumentów,

    Jak to "nie daje", ma obowiązek.
    Na ogół sprzedawcy "nie DG" bronią się pazurami przed wydaniem kwitu
    pt. "rachunek", ale w myśl zasady z KC że "to nie tytuł decyduje",
    kwit że taki i taki stary sprzęt został sprzedany za tyle a tyle
    jest do wydobycia.
    Wiem bo mam :> (podparte zresztą zapisem aukcji allegro, co IMO samo
    w sobie powinno wystarczyć, niemniej "umowę" albo cóś takiego na
    ogół każdy wypisze - a chodzi o wymóg podpisu, zniesiony tylko
    dla faktur, pozdrowienia dla posłów).

    > jest umowa ustna sprzedaży duperelki i już.

    No to zajrzyj do rozporządzenia o KPiR, tam minister napisał co
    może być dowodem księgowym.

    pzdr, Gotfryd

  • 18. Data: 2015-04-23 12:26:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 22 Apr 2015, 8...@6...175403.invalid wrote:

    > Przemysław Adam Śmiejek
    >
    > A wiesz, że handel odpadami w niektórych przypadkach
    > nie jest zwolniony z VAT?

    Znaczy "jest wykluczony ze zwolnienia z VAT", jako mniemam chciałeś
    napisać? (bo to innego, niż nie bycie zwolnionym :))

    pzdr, Gotfryd

  • 19. Data: 2015-04-23 22:19:34
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2015-04-23 12:24, Gotfryd Smolik news wrote:
    > I to jest pytanie na które Ci nie odpowiem w kontekście o który
    > pewnie pytasz - bo *niesprawny* komp oczywiście odpadem jest.

    Nie musi być. Definicję odpadu masz w ustawie o odpadach.

    W największym uproszczeniu "cuś" staje odpadem w chwili kiedy
    zdecydujesz się owego "cusia" pozbyć (albo jesteś do tego zobowiązany).

    Jeśli niesprawnego kompa planujesz sprzedać, naprawić albo użyć go jako
    dawcy organów to absolutnie odpadem nie jest.

    Natomiast jeśli planujesz się go pozbyć (w sensie utylizacji) to
    automagicznie staje się odpadem.

    Piotrek