  • 1. Data: 2007-09-07 12:52:21
    Temat: Polska a Francja
    Od: "strzeli" <i...@n...pl>

    Posiadam firme ( w Polsce), ostatnio "atakujemy" rynek francuski, chodzi o
    usługi IT,
    W zwiazku z tym mam pytanie, jezeli miesiecznie bedziemy mieli np. 5 zlecen
    jest jakis obowiazek zakladania firmy we Francji? Nie wiem sa np w POlsce
    jakies limity ustawione? Np. przekracza 100k pln rocznie zakladaj firme,
    albo jezeli polowa Twoich dochodow jest za granicy zakladaj tam firme.

    Oczywiscie chcemy sie rozliczac na invoice...i placic podatki, czy to
    wystarczy?
    Z gory dziekuje za pomoc.

    z poważaniem
    Łukasz

  • 2. Data: 2007-09-07 13:17:11
    Temat: Re: Polska a Francja
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 07-09-2007 o 14:52:21 strzeli <i...@n...pl> napisał(a):

> [...]
    > zakladaj tam firme.
    >
    > Oczywiscie chcemy sie rozliczac na invoice...i placic podatki, czy to

    A co to za usługi dokładnie i gdzie fizycznie siedzisz?

  • 3. Data: 2007-09-07 13:17:42
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    A i najważniejsze - po ile kilo żabich udek :) ?

  • 4. Data: 2007-09-07 17:05:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Sep 2007, strzeli wrote:

> [...]
    > W zwiazku z tym mam pytanie, jezeli miesiecznie bedziemy mieli np. 5 zlecen
    > jest jakis obowiazek zakladania firmy we Francji?

    Nie podejrzewam.
    Potraktuj mój post jako zaproszenie do dyskusji :)

    Powody:
    - popatrz na polskie przepisy. Po co niby są tam różne zapisy
    o "nierezydentach"? Tak, przepisów podatkowych to TEŻ dotyczy!
    - hasło o "swobodzie DG' chyba wszystkim się już o uszy obiło.
    Znaczy kraj X (UE) nie może zabronić prowadzenia obywatelowi
    kraju Y (też UE) w żadnej formie, w której moze to robi jego
    własny obywatel.
    Weźmy za przykład .pl
    Jest u nas DG OF, jest?
    No to taki Francuz *może* prowadzić w .pl DG *w takiej formie*, bo
    inaczej byłaby to dyskryminacja w DG!

    Możliwości widać dwie:
    - zakłada DG OF w Polsce. Ale to jest chyba niemożliwe :>, bo ono jest
    zakładane "wg miejsca zamieszkania"!
    - prowadzi DG jako osobnik, który ma zarejestrowane DG we Francji.

    Na jakieś 98% szacuję że to drugie jest właściwe :)

    OCZYWIŚCIE - z tego że *DG* ma zarejestrowane we Francji, nie wynika
    *nic* odnośnie podatków - czy to dochodowego, czy VAT, czy PCC!
    Występuje jako *podatnik* i już.
    I to samo *może* dotyczyć pozostałych "zgłoszeń": do sanepidu, do
    używania środków transportowych, do wprowadzania do obrotu
    opakowań i innych takich... to już trzeba walczyć z przepisami :(

    > Nie wiem sa np w POlsce jakies limity ustawione?

    Są.
    Inne niż piszesz :), raczej nie dotyczą "obowiazku zakładania firmy".

    IMO założenie firmy w obcym kraju ma na celu *uproszczenie* wszelkich
    rozliczeń z podatkami!
    Bo jak podatki (od tej samej operacji) mogą wyjść "tu i tam", to
    dopiero się robi zaplątane...
    Przy małych obrotach... ja bym powiedział, że nie widać ŻADNEGO
    powodu.
    Kto przeciw? :)

    > Np. przekracza 100k pln rocznie zakladaj firme,

    A.
    "Podatki za granicą".
    Sprzedaż "dla ludzi" przekracza coś 10 000 (albo 30 000) EU - trzeba
    rejestrować się jako *polski* podatnik VAT.
    Zaznaczam, że NIE chodzi o zwolnienie z VAT, lecz bycie "obcym"
    podatnikiem! Zajrzyj do ustawy o VAT, tam są limity dla "sprzedaży
    zagranicznej".
    Coś podobnego będzie w drugą stronę - tyle, że ILE te limity
    wynoszą w .fr trzeba TAM sprawdzić :)
    Dla dochodowego *tak* zrobionego limitu AFAIK nie ma: jest tylko
    różnica między rezydentem i nierezydentem. Jak jest w .fr to
    ja już ZUPEŁNIE nie wiem, więc nie skomentuję :)
    Dla PCC podobnie jak z VAT :), tylo limit jest "na transakcję"
    (a powyżej 1000 zł dla PCC kupujący staje się płatnikiem, więc
    musi mieć NIP i tyle).

    B.
    "Podatki w danym kraju".
    Sprzedaż powyżej pewnych kwot powoduje obowiązek przejścia
    na pełną księgowość, tylko do pewnych kwot można "jechać" na
    ryczałcie lub KPiR.
    Nie ma to rownież nic do "założenia firmy" tudzież dotyczy
    *wszystkich* podatników, ale ze względu na konstrukcję
    dochodowego (który NIE jest zunifikowany w ramach UE!)
    powoduje taki efekt uboczny przy firmie zagranicznej:
    nakaz stosowania PK może wyniknąć odrębnie w jednym kraju,
    w drugim kraju lub obu.

    I oczywiście do ustalenia jest, czy danych obrót (dla VAT)
    oraz przychód (dla dochodowego) jest uzyskiwany w .pl
    i .fr - bo owo "miejsce uzyskania" moze być zdefiniowane
    (wg ustawy) różnie, a właśnie z tym "przyporządkowaniem"
    może byc zabawa :)

    pzdr, Gotfryd