  • 1. Data: 2002-01-25 19:28:33
    Temat: Polskie ZOO
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Witajcie,

    właśnie zapodano mi informację, że może działać taki układ:

    -- Spółka z o.o.
    -- właściciele nie są jej pracownikami, więc nie płacą ZUSu, BA!
    pobierają nawet zasiłek dla bezrobotnych
    -- w spółce nie pracuje NIKT (nie ma pracowników)
    -- właściciele są w zarządzie i jako zarząd są uprawnieni do
    prowadzenia dokumentacji, wystawiania faktur oraz do świadczenia usług

    Przecież to paranoja! Dlaczego jednocześnie można brać zasiłek i
    prowadzić spółkę? Jak ja mam SC to wali mnie po ZUSie co miesiąc
    600zł. A przy zoo biorą jeszcze 600zł jako zasiłek?
    Czyli oni są:
    + 600zł niepłaconego zusu
    + 600zł zasiłku

    A ja
    - 600zł zusu...

    Ten kraj nie jest normalny!

    --
    Tristan hrabia Alder
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 2. Data: 2002-01-25 20:36:55
    Temat: Re: Polskie ZOO
    Od: "siepacz" <d...@i...pl>

    coś mi się nie chce wierzyć, żeby to przeszło bezboleśnie przez fiskusa.
    skoro spółka nie zatrudnia nikogo, to jak generuje przychody? perpetuum
    mobile? wydaje mi się, że skoro właściciele spółki faktycznie wykonują
    wszystkie czynności związane z jej prowadzeniem, to fiskus potraktuje to
    jako nieodpłatne świadczenie ze strony udziałowców na rzecz spółki i
    stosownie zwiększy jej przychody.

    pozdrav

  • 3. Data: 2002-01-25 20:54:10
    Od: "Krzysztof-Piasecki" <k...@i...pl>

    Niezależnie od tego, co napisał kolega, będą trudności z pobraniem pieniędzy
    zarobionych przez spółkę - musi być jakiś tytuł wypłaty.
    Pozdrawiam Krzysztof'

  • 4. Data: 2002-01-26 13:18:02
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik Krzysztof-Piasecki <k...@i...pl> w wiadomości
    do grup dyskusyjnych napisał:a2sgk6$nc1$...@n...tpi.pl...
    > Niezależnie od tego, co napisał kolega, będą trudności z pobraniem
    pieniędzy
    > zarobionych przez spółkę - musi być jakiś tytuł wypłaty.

    Dywidenda.

    Karol

  • 5. Data: 2002-01-26 13:24:40
    Od: "Karol" <a...@b...com>

    Użytkownik siepacz <d...@i...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:a2sfh2$jf4$...@n...onet.pl...
> [...]
    > wszystkie czynności związane z jej prowadzeniem, to fiskus potraktuje to
    > jako nieodpłatne świadczenie ze strony udziałowców na rzecz spółki i

    1. Tristan tylko napisal, ze nie sa zatrudnieni na umowe o prace.
    Nie musza.
    Jako zarzad moga pobierac wynagrodzenie ustalone przez WZ, ale moga tez
    swoje funkcje sprawowac bezplatnie.
    Nie slyszalem jeszcze, zeby pelnienie funkcji czlonka zarzadu bezplatnie
    bylo przychodem dla spolki.
    Ryzyko istnieje, gdyby WZ przyznalo im wynagrodzenie za pelnienie fukncji, a
    oni sie zrzekli tego wynagrodzenia.

    2. Dlaczego dostaja zasilek to nie wiem. Byc moze nie ma przepisu, ktory
    odbiera zasilek osobom otrzymujacym inne dochody niz z umowy o prace.

    Karol

  • 6. Data: 2002-01-26 15:35:29
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Fri, 25 Jan 2002 21:36:55 +0100, "siepacz" <d...@i...pl> wrote:

    >co? mi si? nie chce wierzy?, ?eby to przesz?o bezbole?nie przez fiskusa.
    >skoro spó?ka nie zatrudnia nikogo, to jak generuje przychody? perpetuum
    >mobile?

    Też tak uważam, ale kolega mówi, że pytał wielu prawników i że tak
    działa od półtora roku...

    >wydaje mi si?, ?e skoro w?a?ciciele spó?ki faktycznie wykonuj?
    >wszystkie czynno?ci zwi?zane z jej prowadzeniem, to fiskus potraktuje to
    >jako nieodp?atne ?wiadczenie ze strony udzia?owców na rzecz spó?ki i
    >stosownie zwi?kszy jej przychody.

    Nie chodzi o przychody, podatki spoko, ale chodzi o ZUS, którego
    współnicy nie płacą. Ja liczyłem jeszcze za mało, bo to jest przecież
    600zł od wspólnika!, a więc może być nawet 100 wspólników... Jaką
    kasę na ZUSie się zaoszczędzi!

  • 7. Data: 2002-01-26 19:09:18
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Też tak uważam, ale kolega mówi, że pytał wielu prawników i że tak
    > działa od półtora roku...

    A ile go to kosztowało ???
    spółka widmo do wystawiania lewych faktur?
    Opłaca mu się ten biznes?
    Kupił nowe auto ?

  • 8. Data: 2002-01-26 22:41:55
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002, Karol wrote:
    [...]
    >+ 2. Dlaczego dostaja zasilek to nie wiem. Byc moze nie ma przepisu, ktory
    >+ odbiera zasilek osobom otrzymujacym inne dochody niz z umowy o prace.

    AFAIR (ale to było kilka lat temu, mogło się zmienić) to rzeczywiście
    nie ma takiego przepisu. Natomiast bezrobotny zobowiązany jest
    zaraportować wszystkie dochody i UP zawiesza (częsciowo lub całkowicie)
    wypłatę zasiłku na okres jakos tam "wyceniany" od przedstawionego
    dochodu (nie "odbiera" a "zawiesza" - AFAIR okres poboru się
    przedłuża o czas zawieszenia. Jeśli przepisy się nie zmieniły
    w tym zakresie - to w omawianym przypadku dostawaliby zasiłek,
    później "GET dywidenda" i STOP na pół roku (...zasiłek się i tak
    skónczy).
    Cóżżżżż..... Również za takie praktyki płacą ci co płacą :(,
    niemniej ryzykantom się nie dziwię :[
    W końcu jest to 6..7kzł rocznie.

    >+ Karol

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-01-27 14:29:30
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    On Sat, 26 Jan 2002 20:09:18 +0100, "inkoguto" <p...@b...pl>
    wrote:

    >A ile go to kosztowało ???

    Co kosztowało?

    >spółka widmo do wystawiania lewych faktur?

    Nie, działa, świadczy usługi. Tyle, że oszczędza na ZUSie dzieki
    takiemu podejściu...

    >Opłaca mu się ten biznes?

    No jest ZUS do przedu, więc czemu nie?

    >Kupił nowe auto ?

    A co to ma za znaczenie?

  • 10. Data: 2002-01-28 09:17:03
    Temat: Re: Re: Polskie ZOO
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sat, 26 Jan 2002 14:18:02 +0100, "Karol" <a...@b...com> wrote:

    >Użytkownik Krzysztof-Piasecki <k...@i...pl> w wiadomości
    >do grup dyskusyjnych napisał:a2sgk6$nc1$...@n...tpi.pl...
    >pieniędzy
    >
    >Dywidenda.

    Pod warunkiem, że spółka przynosi zyski.

    Sławomir Dąbrowski