    From: "Krzysztof" <w...@h...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Pomocy !!! dot. zwrotu VAT
    Date: Thu, 7 Nov 2002 18:30:59 +0100

    Potrzebuję pomocy!

    Mam poważny problem. Prowadzę sklep z farbami w którym sprzedaję
    produkty obłożone 22% oraz 7% Vat'em. Vatu naliczonego mam
    o 2000 zł więcej niż należnego. Nie wiem jak odzyskać te pieniązki
    od US. Księgowy tłumaczy, że nie jest możliwe odzyskanie całej
    kwoty ponieważ sprzedaję produkty obłożone inną stawką niż 22%.
    Tzn. należy mi się tylko tyle: 22 procent od sprzedaży produktów
    obłożonych stawką inną niż 22%. Czyli w moim wypadku 70 zł.
    Zatem co miesiąc dostaję 70 zł zamiast całej kwoty 2000 zł.
    Księgowy tłumaczy też, że istnieje możliwość odzyskania tych
    pieniążków w przypadku zwiększenia sprzedaży produktów obłożonych
    stawką 7%. To jest absurd bo nie będę namawiał klienta, żeby
    kupił kit szklarski ( 7% VAT ) zamisat farby ( 22% VAT ), której
    potrzebuje. Księgowy tłumaczy, też że muszę więcej sprzedawać
    niż kupować ?!?, żeby odzyskać pieniązki od US. Ale sytuacja
    jest taka a nie inna i jak na razie więcej kupiłem niż sprzedałem.
    Tzn. że co? Że przez najbliższy czas nie odzyskam tych pieniędzy!!!!

    Nie mam zamiaru kredytować PAŃSTAWA!!! Ten VAT jest
    mój !!!

    Czy może zastanowić się nad zmianą księgowego ????????????

    Pomóżcie, co mam zrobić ? Czy te pieniądze są w całości do odzyskania
    w formie bezpośredniej ?

    Krzysztof