  • 1. Data: 2002-10-29 07:41:00
    Temat: Pośrednictwo, sprzedaż nieruchomości
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    Chciałbym założyć działalność gospodarczą: pośrednictwo, sprzedaż
    nieruchomości, głównie w celu nabywaniu nieruchomości (działek) i
    sprzedawaniu ich.
    Działalność chcę prowadzić sam (jednoosobowo), jaką formę prawną polecanie,
    jakie podatki będę musiał płacić, jaki zus?
    Gdy o coś istotnego nie zapytalem lub nie wyjaśniłem to również prosze o
    podpowiedź.

    Pozdrawiam
    Olo

  • 2. Data: 2002-10-29 08:02:48
    Temat: Re: Pośrednictwo, sprzedaż nieruchomości
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    polecanie,
    > jakie podatki będę musiał płacić, jaki zus?
    > Gdy o coś istotnego nie zapytalem lub nie wyjaśniłem to również

    Proponuję na początek to:
    DU 46/2000 poz 543
    http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0543.htm

    Szczególnie art 179 i dalsze

    Powodzenia
    CEZ

  • 3. Data: 2002-10-29 08:21:54
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    > Proponuję na początek to:
    > DU 46/2000 poz 543
    > http://www.abc.com.pl/serwis/du/2000/0543.htm
    >
    > Szczególnie art 179 i dalsze

    Dziękuje bardzo za odpowiedź. Od razu nasuwa mi się pytanie: czy z Art.
    179.2. wynika że pośrednictwem nieruchomościami mogą zajmować się osoby
    fizycze posiadające licencję zawodową, jak również osoby fizyczne nie
    posiadające licencji zawodowej. Czy Ci ostatni to tylko Ci którzy ukończyli
    studia wyższe w tym kierunku, czy też każda osoba fizyczna nie posiadająca
    licencji może prowadzić działalność pośrednictwa nieruchomości. Jaka jest
    różnica.
    Jeszcze jedno pytanie: załóżmy że, nie chcę pośredniczyć w obrocie
    nieruchomościami lecz kupować je na własny rachunek celem późniejszej
    sprzedaży. Jakie przepisy regulują taką działalność?

    Pozdrawiam
    Olo

  • 4. Data: 2002-10-29 08:35:52
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    osoby
    > fizycze posiadające licencję zawodową, jak również osoby fizyczne

    Dotyczyło to tych, którzy już
    w tym "siedzieli".
    Nie wiem jak jest teraz.

    "Przechodziłem tylko obok tego aktu prawnego",
    ale Ty powinieneś zacząć od przeczytania :-)

    PS
    To w końcu jak Ty chcesz się tym zajmować
    skoro nawet nie wiesz czy możesz? :-)))

    Pzdr
    CEZ

  • 5. Data: 2002-10-29 17:54:41
    Od: "Olo" <o...@i...pl>

    > "Przechodziłem tylko obok tego aktu prawnego",
    > ale Ty powinieneś zacząć od przeczytania :-)

    Przeczytałem ale nie wszystko jest dla mnie jasne, więc pytam na grupie.

    > PS
    > To w końcu jak Ty chcesz się tym zajmować
    > skoro nawet nie wiesz czy możesz? :-)))

    No właśnie! Chciałbym sie dowiedzieć jak najwięcej na ten temat.