  • 1. Data: 2007-12-15 10:41:03
    Temat: Prawidłowe księgowanie faktury z USA w KPiR
    Od: robeix <r...@w...pl>

    Witam,

    Chciałbym zaznaczyc, ze szukałem informacji na ten temat ale nigdzie
    nie znalazłem pełnej informacji.
    jestem VATowcem.

    - Mam fakturę z USA na usługę
    - Jest tam kwota w $ :-)

    Wiem, że:
    - wystawiam wewn. fakturę

    Nie wiem:
    - Czy faktury wewn. u mnie powinny miec oddzielną numerację ? czy
    kontynuuje tą z głównej ?
    (wpisuję w jaką kolumnę ? : tylko rejestr VAT czy koszty pozostałe ?)
    - gdzie wpisuje kwotę z faktury z USA: jako brutto tak ?
    - po jakim kursie przeliczam $ do f-ry wewnętrznej ? Po średnim NBP ?
    z jakiego dnia? zapłaty ? czy otrzymania faktury ?
    - oprócz wewn. faktury wpisuję jeszcze raz do KPiR coś? jeśli tak to
    po jakim kursie przeliczam $ ?

    Bardzo dziękuję z góry za wytłumaczenie tej kwestii

  • 2. Data: 2007-12-15 21:59:40
    Temat: Re: Prawidłowe księgowanie faktury z USA w KPiR
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 15 Dec 2007, robeix wrote:

    > Nie wiem:
    > - Czy faktury wewn. u mnie powinny miec oddzielną numerację ? czy
    > kontynuuje tą z głównej ?

    IMO mamy swobodę DG, i akurat w sprawie zestawiania sobie "ciągow
    numeracji" (znaczy oddzielnego numerowania faktur różnych typów)
    nikt się nikogo dotąd nie czepiał.
    Ja stosuję "oddzielną" (inna sprawa, że chyba 1. f-ra na 6 lat
    była :> a i to nie na pewno, nie pamiętam :))

    pzdr, Gotfryd