  • 1. Data: 2007-12-13 18:50:53
    Temat: VAT i cło za paczkę z UE
    Od: Maciek <e...@p...fm>

    Witam

    Ostatnio kupiłem w sklepie z siedzibę we Francji towar który
    przeznaczony jest do odsprzedarzy. Część towaru przyszła paczką z Chin i
    w UC została oclona, zapłacony został podatek VAT i cło. Druga paczka
    przyjechała z Francji i nie została przez firmę kurierską oclona tylko
    dostarczona bez żadnych opłat. Prowadzę DG (ryczałt bez VAT) czy mogę
    mieć problemy z US ?

    Pozdrawiam

    Maciek

  • 2. Data: 2007-12-13 19:01:19
    Temat: Re: VAT i cło za paczkę z UE
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 13 Gru, 19:50, Maciek <e...@p...fm> wrote:
> [...]
    > przyjechała z Francji i nie została przez firmę kurierską oclona tylko
    > dostarczona bez żadnych opłat. Prowadzę DG (ryczałt bez VAT) czy mogę

    jezeli dostawcą jest firma francuska a nie chinska, to bedzie WNT...

  • 3. Data: 2007-12-13 19:16:42
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Wildcat wrote:

    > jezeli dostawcą jest firma francuska a nie chinska, to bedzie WNT...

    Oczywiście sam fakt bycia firmą francuską to za mało, żeby mówić o WNT

    Piotrek

  • 4. Data: 2007-12-13 19:25:11
    Od: Wildcat <v...@g...com>

    On 13 Gru, 20:16, Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> wrote:

    > Oczywiście sam fakt bycia firmą francuską to za mało, żeby mówić o WNT
    >
    > Piotrek

    W takim razie pozostaje pytanie, czy i w którym obszarze celnym UE
    towar został dopuszczony do obrotu. Jeżeli we Francji, to z pewnością
    dla Polskiego podatnika będzie to WNT. Jeżeli nie.....to niech
    wybierze, czy chce go oclić we francji czy w polsce....wtedy bedzie
    zwykly import...i po sprawie...;-)