  • 1. Data: 2007-12-13 23:28:02
    Temat: "delegacja" właściciela
    Od: "Paweł Trzciński" <t...@f...onet.pl>

    Witam.

    Prowadzę DG. Parę miesięcy temu wykonywałem usługi w siedzibie zleceniodawcy
    (kilkaset km od domu).
    Koszty noclegów (faktury) i dojazdów rozliczyłem w tamtym czasie, nie ująłem
    jednak wtedy diet - mogę to zrobić teraz (tzn. w grudniu) ?

    Pozdrawiam
    Paweł

  • 2. Data: 2007-12-14 13:31:51
    Temat: Re: "delegacja" właœciciela
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 14 Dec 2007 00:28:02 +0100, Paweł Trzciński napisał(a):

> [...]
    > Koszty noclegów (faktury) i dojazdów rozliczyłem w tamtym czasie, nie ujšłem
    > jednak wtedy diet - mogę to zrobić teraz (tzn. w grudniu) ?

    W dotychczasowych dyskusjach na tej grupie zawsze wychodziło, że wszystkie
    koszty (oprócz towarów i materiałów podstawowych) można odliczać z
    opóźnieniem. Aby tylko w tym samym roku.

  • 3. Data: 2007-12-14 13:40:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    I jeszcze jedno: Istnieją rozbieżne interpetacje uzrędów co do tego co jest
    a co nie jest podróżą służbową. Przejrzyj np.
    http://www.vat.pl/delegacje_koszty_interpretacje_124
    2.php

  • 4. Data: 2007-12-15 20:45:18
    Temat: Re: "delegacja" wła?ciciela
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    jureq pisze:
    > W dotychczasowych dyskusjach na tej grupie zawsze wychodziło, że wszystkie
    > koszty (oprócz towarów i materiałów podstawowych) można odliczać z
    > opóźnieniem. Aby tylko w tym samym roku.
    To ja się może dołączę. Do tej pory nie zaliczałem do kosztów diet, bo
    było to jakoś dziwnie interpretowane (jako KUP traktowałem tylko koszt
    mojego noclegu, dojazdu - zresztą nie było tego dużo). Widzę jednak, że
    pojawiły się nowe interpretacje i warto się tematem bliżej zainteresować
    :-) Czyli jak sprawa powinna wyglądać formalnie? Faktury za nocleg itp
    idą normalnie w koszty, zaś do diet robię sobie dowód wewnętrzny z
    informacją kiedy, gdzie i na jak długo wyjeżdżałem. Wyjazd powyżej 12h
    to chyba 23zł, zgadza się?
    Mam jeszcze tylko pytanie kiedy można mówić o podróży służbowej. Czy
    wyjazd do sąsiedniej miejscowości (jakieś 15km, można się tam dostać
    także komunikacją podmiejską) na około 12h to już jest podróż służbowa? :-)

    Maciek

  • 5. Data: 2007-12-15 21:34:04
    Od: Jagna <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 15 Dec 2007 21:45:18 +0100, Maciek napisał(a):

> [...]
    > idą normalnie w koszty, zaś do diet robię sobie dowód wewnętrzny z
    > informacją kiedy, gdzie i na jak długo wyjeżdżałem. Wyjazd powyżej 12h

    To może od początku? ;>

    W ustawie opdoof art. 23 ust. 1 pkt 52

    http://www.prawo.lex.pl/bap/student/Dz.U.2000.14.176
    .html

    potem mamy rozporządzenie MPiPS w sprawie wysokości oraz warunków ustalania
    należności przysługujących pracownikowi.... paragraf 4 ust. 4

    http://www.dymek.martel.pl/prawo_pracy/praca/Akty/de
    l0118.html

    wychodzi z tego, że właściciel firmy nie może zaliczycz w koszty prócz
    diety, żadnych innych ryczałtów, które przysługują pracownikom, inne
    wydatki na podstawie faktur i owszem.

    > Mam jeszcze tylko pytanie kiedy można mówić o podróży służbowej. Czy
    > wyjazd do sąsiedniej miejscowości (jakieś 15km, można się tam dostać
    > także komunikacją podmiejską) na około 12h to już jest podróż służbowa? :-)

    Poczytasz, zinterpretujesz, ocenisz... ;)

    --
    Pozdrawiam,
    Jagna

  • 6. Data: 2007-12-17 07:16:43
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

> [...]

    > idą normalnie w koszty, zaś do diet robię sobie dowód wewnętrzny z
    > informacją kiedy, gdzie i na jak długo wyjeżdżałem. Wyjazd powyżej 12h

    Tak. Tylko pamiętaj, że za usługi hoteli nie odliczasz VAT.

    > Mam jeszcze tylko pytanie kiedy można mówić o podróży służbowej. Czy
    > wyjazd do sąsiedniej miejscowości (jakieś 15km, można się tam dostać
    > także komunikacją podmiejską) na około 12h to już jest podróż służbowa? :-)

    Zazwyczaj <12h - nie, >12h - tak.
    Ograniczenia są nieco inne. W innym poście podałem link do interpretacji
    US-ów i sądów - poczytaj.

  • 7. Data: 2007-12-17 08:15:32
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 17 Dec 2007 07:16:43 +0000, jureq napisał(a):

    > Zazwyczaj <12h - nie, >12h - tak.

    Coś mi się pomieszało. Ograniczenie to 8h a nie 12 h. 12 h decyduje o tym
    czy jest cała dieta czy 1/2