  • 1. Data: 2007-12-15 13:08:57
    Temat: kiedy nabycie nieruchomości w przypadku spadku?
    Od: "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl>

    Witam,

    może ktos już zadawał sobie to pytanie:

    jesli smierć spadkodawcy nastąpiła na pocz 2006 r. a sąd wydał postanowienie
    o nabyciu spadku w 2007, to od kiedy liczy sie okres 12 miesięcznego
    zameldowania w tym domu (jeśli tam się mieszka), czyli inaczej, kiedy można
    sprzedac nieruchomość bez płacenia 19% zryczałtowanego podatku od sprzedaży
    nieruchomości? Od daty wydania postanowienia?
    Dzieki
    zyzio

  • 2. Data: 2007-12-15 21:06:25
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl> napisał w wiadomości news

> [...]
    > inaczej, kiedy można sprzedac nieruchomość bez płacenia 19%
    > zryczałtowanego podatku od sprzedaży nieruchomości? Od daty wydania

    A kiedy faktycznie zamieszkałeś?

  • 3. Data: 2007-12-16 11:59:14
    Od: "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl> napisał w wiadomości
    > news

    > A kiedy faktycznie zamieszkałeś?

    Chodzi o mojego wuja, który mieszka tam nieustannie od 40 lat. A ja może
    zamieszkam :)

  • 4. Data: 2007-12-19 00:05:53
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > jesli smierć spadkodawcy nastąpiła na pocz 2006 r. a sąd wydał
    > postanowienie o nabyciu spadku w 2007,

    Podatek od spadku na starych przepisach mimo rozprawy w 2007r.

> [...]
    >tam się mieszka), czyli inaczej, kiedy można sprzedac nieruchomość bez
    >płacenia 19% zryczałtowanego podatku od sprzedaży nieruchomości? Od daty

    Według starych przepisów nie było 19%.

    A w ogóle według nowych te 12 miesięcy jest od zawsze

    zbyszek

  • 5. Data: 2007-12-20 21:54:29
    Od: "zyzio" <s...@g...wiadomojaka.pl>

    Użytkownik "zbyszek" <z...@o...eu> napisał w wiadomości

    > Podatek od spadku na starych przepisach mimo rozprawy w 2007r.

    Dzięki, juz znalazłem, art. 7 ustawy, do tych spraw stosuje się ustawę z
    2006.