    From: "michał" <S...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Problem z odliczeniami - sprzęt komputerowy...
    Date: Mon, 22 Mar 2004 02:02:26 +0100

    Witam!
    Chciałbym uzyskać drobną, darmową ;-) rade odnośnie możliwośći
    odliczania różnych rzeczy od podatku.
    Moi rodzice rozliczają się wspólnie i w tym roku postanowili odpisać od
    podatku pewien zakup - 5 zestawów komputerowych (kupionych bardzo tanio od
    jednej z firm). Mają na to fakturę, na której widnieje:
    SPRZET KOMPUTEROWY szzt. 5 cena za jedn. 180zl cena razem itd itp....
    W związku z tym mam pytanie, czy takie odliczenie jest zgodne z prawem? Czy
    moi rodzice nie prowadząc żadnej działalności gospodarczej mogą sobie
    odliczyć zakup 5 (!!!) komputerów (pomijam fakt na co one były mojej
    rodzinie potrzebne bo to tutaj nie jest chyba istotne)?? Argumentują to m.
    in. w taki sposób że w Urzędzie najwyżej się powie że te pięć sztuk składa
    się na jednej komputer, bo można kupić np. procesor, drukarke, monitor, RAM,
    dysk i już ma się 5 sztuk. Według mnie jednak "SPRZET KOMPUTEROWY" (jaki
    widnieje na fakturze) to sprzęt a nie poszczególne akcesoria.
    Oprócz tego, w ubiegłym roku dowiedziałem się że od podatku można
    odliczyć sprzęt komputerowy tylko w przypadku gdy ma się oświadczenie formy
    w jakiej się pracuje, że ów sprzęt jest niezbędny to prawidłowego
    funkcjonowania w firmie. Ja rozumiem że taki papierek to można by dostać...
    Można by go dostać na jeden komputer, ale na pięć to se chyba ne da, prawda?
    ;-)
    Proszę o jak najszybsze odpowiedzi i rady co powiedzieć rodzicom ;-))

    pozdrawiam,
    michal