    From: "modina" <m...@m...and.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Problem z wyksięgowaniem ŚT i w ogóle.
    Date: Thu, 18 Sep 2003 14:35:50 +0200

    Witam.

    Problem jest następujący:

    1. Kupiłem w polskim MM urządzenie wielofunkcyjne HP (drukarka, kopiarka i
    takie tam..) - z fakturą VAT na ok. 1000 zł netto

    2. Zamortyzowałem jednorazowo w miesiącu przejecia do użytku i wciągnąłem do
    Rejestru ŚT.

    3. Na urządzenie była promocja polegająca na 45 dniowym okresie próbnym, po
    którym, w przypadku braku satysfakcji, mozna było urządzenie zwrócić
    producentowi.

    4. Urządzenie miało tyle wad i niedociągnięć, że bez żalu się z nim
    rozstałem - zgłosiłem rezygnację z zakupu. Przyjechał kurier zabrał
    urządzenie do Niemiec, skąd po miesiącu otrzymałem z HP na konto firmowe
    zwrot pełnej kwoty zakupu i jeszcze parę złotych więcej (może za jakieś
    odsetki, a może różnica wyniknęła z jakiś różnic kursowych - nie mam
    pojęcia.)

    5. Razem z urządzeniem musiałem oddać oryginał rachunku, czyli fakturę VAT.

    6. W MM otrzymałem wprawdzie duplikat Faktury VAT, ale wiadomo - nie
    otrzymałem żadnej korekty, bo to nie oni odbierali sprzęt i nie oni zwracali
    pieniądze. Niemiecki oddział HP również mi nie wystawi korekty, bo choc to
    oni zabrali urządzenie, to jednak nie oni wystawiali mi fakturę.

    To jak mam wyksięgować ten ŚT?
    Czy wpłatę z HP zaksięgować jako przychód, a do zdjęcia tego urządzenia z
    rejestru ŚT sporządzić dowód wewnętrzny lub notaktę z opisem całej sytuacji?

    Pozdrawiam
    Tomek - prosty podatnik