  • 11. Data: 2003-09-19 12:21:21
    Temat: Re: Problem z wyksięgowaniem ŚT i w ogóle.
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > "o wartości początkowej przekraczającej 3500 zł", dla porządku.
    > ŚT o mniejszej wartości albo nie zaliczony do księgowania
    > jako ŚT nie podlega "ruszeniu" :)

    Toz to wlasnie napisalem

    > 1. Osoby obowiązane do prowadzenia księgi, zwane dalej "podatnikami",
    > prowadzą:
    > 1) ewidencję środków trwałych [...]
    > 2) ewidencję wyposażenia.
    > --------
    > (to z rozp. ds. KPiR)
    >
    > Jak dla mnie nieposiadanie ŚT lub wyposażenia "obowiązkowo
    > wpisywanego" nie zwalnia od prowadzenia ewidencji. Po co
    > ktoś ma się czepiać...

    Tak ze ja wszystko co kupiuje i kosztuje pow 1500.00 zakladam, ze bede
    uzywal pow roku i wrzucam w ST. Takim prostym mykiem pozbylem sie jednej
    ewidencji.

    Adam

  • 12. Data: 2003-09-19 12:26:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Adamski wrote:

    >+ > Gdzie mogę poczytać o tzw. wyposażeniu i ŚT?
    >+
    >+ Co sie dzieje jezeli "cos" uzyjesz dluzej niz rok masz a art 22e pdof

    "o wartości początkowej przekraczającej 3500 zł", dla porządku.
    ŚT o mniejszej wartości albo nie zaliczony do księgowania
    jako ŚT nie podlega "ruszeniu" :)

    >+ Wyposazenie w KPIR
    >+
    >+ P.S. Ja tam nie prowadze ewidencji wyposazenia. ST mi wystarcza.

    IMHO błąd.
    Ja mam - to że pustą to inna sprawa:
    ++++++++
[...]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ewidencje ;))

  • 13. Data: 2003-09-19 13:28:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    >+ > "o wartości początkowej przekraczającej 3500 zł", dla porządku.
    >+ > ŚT o mniejszej wartości albo nie zaliczony do księgowania

    Byłem przekonany że nie :)

    >+ > 1. Osoby obowiązane do prowadzenia księgi, [...] prowadzą:
    >+ > 2) ewidencję wyposażenia.
    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Tak ze ja wszystko co kupiuje i kosztuje pow 1500.00 zakladam, ze bede

    No i... ?
    Nie masz wyposażenia podlegającego ewidencjonowaniu.
    Co z tego ?

    >+ Takim prostym mykiem pozbylem sie jednej ewidencji.

    Weź ty sobie kawę przydziel albo lody na przykład :)

    Przecież piszę wielkimi literami:
    TO ŻE NIE MASZ WYPOSAZENIA IMO NIE UPOWAŻNIA CIĘ ABY NIE
    MIEC EWIDENCJI WYPOSAŻENIA.
    Być może jesteś innego zdania; ale ja uważam że wtedy
    jesteś w błędzie.
    Ma być "książka z napisem ewidencja wyposażenia i właściwymi
    rubrykami", podpisana lub tp.. Może być pusta :]

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 14. Data: 2003-09-19 13:29:14
    Od: "Adamski" <a...@w...pl>

    > Weź ty sobie kawę przydziel albo lody na przykład :)

    O dzieki wlasnie kaw wypilem, a lodow nie lubie. Pisales, ze musi byc EW,
    ale moze cos mi sie znow pomylilo

> [...]
    > jesteś w błędzie.
    > Ma być "książka z napisem ewidencja wyposażenia i właściwymi
    > rubrykami", podpisana lub tp.. Może być pusta :]

    Czemu ksiazka a nie np kartka papiru z rubrukami? Mysle ze taniej. A w
    firmie uslugowej (bez towaru) tez zawsze robisz spis z natury na 0,00 PLN?

    Pozdrowionka
    Adam

  • 15. Data: 2003-09-19 14:27:04
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    Adamski wrote:
    > Czemu ksiazka a nie np kartka papiru z rubrukami? Mysle ze taniej. A w
    > firmie uslugowej (bez towaru) tez zawsze robisz spis z natury na 0,00
    > PLN?

    Ja tak. I wpisuję do KPiR

  • 16. Data: 2003-09-19 17:26:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, Adamski wrote:
    [...]
    >+ > Ma być "książka
    [...]
    >+ Czemu ksiazka a nie np kartka papiru z rubrukami? Mysle ze taniej.

    Nie mam nic przeciw "książce w cydzysłowiu" :) jak widać.

    >+ A w firmie uslugowej (bez towaru) tez zawsze robisz
    >+ spis z natury na 0,00 PLN?

    Nie wiem, ostatnio miałem jakieś 30 zł ;> "na stanie" (paczka
    CD-Rów czy dwie) no to spisałem w dwu egzemplarzach...
    Jak się wytłumaczysz że "miałeś zero", nie mając "papierka" ?
    "Nie zrobiłem bo miałem zero ?" ? - "ale my nie wierzymy,
    Pan to teraz wymyślił" ;>

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 17. Data: 2003-09-24 07:41:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 19 Sep 2003, modina wrote:
    [...]
    >+ > > Przecież na duplikacie jest data wystawienia oryginału i data
    >+ > > wystawienia duplikatu. Musi być.
    [...]
    >+ Fakty są takie:
    >+
    >+ Na oryginale (mam tylko ksero) są trzy daty:
    >+ Data wystawienia 30.04.03
    >+ Data sprzedaży 30.04.03.
    >+ Data wydruku 30.04.03
    >+
    >+ A na duplikacie, też trzy daty:
    >+ Data wystawienia 30.04.03
    >+ Data sprzedaży 30.04.03.
    >+ Data wydruku 17.09.03
    >+
    >+ Obie daty wystawienia są takie same, a więc z kwietnia, różne są tylko daty
    >+ wydruku.

    Tak wKF: chyba to nie jest poprawnie. No, chyba że uznamy
    że data wydruku to data wystawienia (duplikatu) !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT)