  • 1. Data: 2004-11-23 18:54:04
    Temat: Problem z zaliczkami i dostawa UE
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    Czesc,

    mam dosyc nietypowy problem. Sp. z o.o. (VAT) dostala z Niemiec zaliczki
    04.11 i 14.11 tego roku. Zlozyla wczesniej wniosek o nadanie NIP UE, ale
    sama decyzja ma date 16.11. W zwiazku z tym, do 16.11. nie przyslugiwal jej
    przywilej zastosowania stawki 0% dostawa, to jest dla mnie jasne. W momencie
    otrzymania takiej zaliczki powinna wystawic fakture zaliczkowa i naliczyc
    VAT, a calosc potraktowac jako zaliczke na dostawe krajowa. Ale dostawa
    bedzie wykonana po 16.11., czyli juz kiedy Spolka jest podatnikiem
    zarejestrowanym UE. Jak to rozwiazac, znaczy od strony praktycznej szukam
    sposobu na zaoszczedzenie VAT od tych zaliczek, bo to sa bardzo duze kwoty.
    Czyli co, faktura na sprzedaz do wysokosci tych 2 otrzymanych zaliczek
    bedzie traktowana jako sprzedaz krajowa i opodatkowana w 22 %, ew. nastepne
    zaliczki w 0 % UE?

    Bardzo dziekuje za ew. podpowiedzi i pozdrawiam cieplo,

    Plissken