  • 1. Data: 2005-05-11 16:29:30
    Temat: Prosze o pomoc - zakup nieruchomosci niepokryty dochodami i wezwanie do US
    Od: "KubaBB" <b...@o...pl>

    Witam, Mam wielki problem i za pomoc z gory dziekuje.
    Otoz w 2004 zakupilem nieruchomosc za pieniadze zarobione
    w latach wczesniejszych za granica i czesciowo przy pomocy rodzicow.
    Na dniach dostalem wezwanie do US w celu przedstawienia zrodel dochodu
    pokrywajacych zakup.
    NIestety w 2004 i wczesniej nie posiadalem dochodow (mlody wiek) a pieniadze
    zarobione za granica byly zarobione nielegalnie (Anglia, Holandia).
    Nie mam pojecia co zrobic?
    Co mowic w US?
    Myslalem zeby powiedziec, ze calosc dostalem od rodzicow tylko oni
    nie maja wystarczajacego dochodu zeby mi przekazac taka kwote.
    i na koniec:
    Co moze mi grozic w takiej sytuacji???

    Jeszcze raz serdecznie dziekuje za wszelka pomoc.

    Kuba

  • 2. Data: 2005-05-11 16:56:25
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KubaBB wrote:
> [...]
    > Myslalem zeby powiedziec, ze calosc dostalem od rodzicow tylko oni
    > nie maja wystarczajacego dochodu zeby mi przekazac taka kwote.

    przeczytaj grupę, choćby z wczoraj, trochę z tej kwoty da się urwać.
    na twoim miejscu już wędrowałbym do dobrego doradcy podatkowego, niech
    on myśli co by tu wymysleć.
    Co ci grozi? 75% podatku od nieujawnionych dochodów.

  • 3. Data: 2005-05-11 17:24:06
    Od: "KubaBB" <b...@o...pl>

> [...]
    > myśli co by tu wymysleć.
    > Co ci grozi? 75% podatku od nieujawnionych dochodów.

    75 % juz mnie glowa boli ....

    Poczytalem grupe i widze ze jest opcja z rodzicami. POniewaz zakup byl
    na raty mam pytanie czy te kwoty ktore moge otrzymac bez podatku od
    rodzicow przysluguja raz na rok czy wogole jednorazowo??

    Jakie sa szanse , ze jak podam rodzicow jako darczyncow US sprawdzi
    rowniez ich czy mieli na darowizne?
    Pozdrawiam Kuba

  • 4. Data: 2005-05-11 17:47:51
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    KubaBB wrote:

> [...]
    > na raty mam pytanie czy te kwoty ktore moge otrzymac bez podatku od
    > rodzicow przysluguja raz na rok czy wogole jednorazowo??

    sumuje się je w okresie 5 lat.

    > Jakie sa szanse , ze jak podam rodzicow jako darczyncow US sprawdzi
    > rowniez ich czy mieli na darowizne?
    100%

    ale może nie sam fakt, czy mieli, bo zapewne zawsze mogą powiedzieć, że
    oszczędzali przez całe życie, bo za ich czasów to podatków jeszcze nie
    było, ale sprawdzi sam fakt darowizny, czyli czy taka darowizna miała
    faktycznie miejsce.
    Np. jak płaciłeś z konta, a powiesz, że rodzice dali ci gotówkę to pokaż
    na wyciągu gdzie jest wpłata tej kwoty na konto.
    Generalnie od rodziców dokumentów żądać nie będą i nie mogą, bo
    musieliby wszcząć odrębną kontrolę, natomiast sprawdzać będą ciebie.
    Narazie pod kątem udowodnienia tego co powiesz, czyli zostaniesz
    poproszony o udokumentowanie tych darowizn.
    Jak nie będziesz kręcił, to albo ci się uda, albo dostaniesz decyzję US,
    że masz zapłacić zaległy podatek (jak ci nie uwierzą).
    Szukaj rodziny, która napisze ci oświadczenie, że darowała ci pieniądze
    na mieszkanie (wszystkie babcie i dziadkowie są w tym dobre, bo co się
    dla wnuczka nie robi).
    Ewentualnie osób, które potrwierdzą, że ci pieniądze pożyczyły.
    Zapłacisz zaległe podatki z odsetkami, ewentualnie z karą, co i tak
    wyjdzie mniej niż gdyby ci wyszło, że doszukają się nieudokumentowanych
    dochodów.

    Szukaj moich postów z lutego na tej grupie.

  • 5. Data: 2005-05-11 20:16:35
    Od: "bolo" <b...@i...pl>

    Użytkownik "KubaBB" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > NIestety w 2004 i wczesniej nie posiadalem dochodow (mlody wiek) a
    > pieniadze zarobione za granica byly zarobione nielegalnie (Anglia,

    swiadczyles uslugi seksualne-nie podlega opodatkowaniu

    pozdrawiam
    bolo

  • 6. Data: 2005-05-11 20:30:47
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl>

    Dnia Wed, 11 May 2005 18:29:30 +0200, KubaBB naskrobał(a):

    > Co mowic w US?

    ostatnio poruszany temat na grupach i skończyło się że zeznać jedno lub
    kombinację następujących:
    1. sprzedaż runa leśnego przy drodze (nie podlega opodatkowaniu)
    2. dochód z nielegalnego źródła które nie jest karane oraz i tym
    opodatkowene tj: dawanie dupy, przyzanie do kradzieży sprzed 20 lat itd.

    opodatkowanie karne 75%

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org

  • 7. Data: 2005-05-12 10:05:25
    Od: "AdamCCS" <c...@p...pl>

> [...]
    > rodzicow przysluguja raz na rok czy wogole jednorazowo??
    >
    > Jakie sa szanse , ze jak podam rodzicow jako darczyncow US sprawdzi

    Jeśli podasz rodziców jako darczyńców to naliczą niezapłacony podatek
    od darowizny wraz z karnymi opdsetkami.
    ale i tak będzie chyba mniej niż nieujawnioony dochód.

    Podaj, że forse zarobiłeś na zachodzie prostytuując się.
    Od tego nie płaci się podatku.
    Rozważ to

  • 8. Data: 2005-05-12 22:14:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 May 2005, AdamCCS wrote:
    [...]
    >+ Jeśli podasz rodziców jako darczyńców to naliczą niezapłacony podatek
    >+ od darowizny wraz z karnymi opdsetkami.

    Zapodam "pytanie Slayera" (zażył mnie kiedyś :]):
    "kiedy powstaje obowiązek podatkowy w razie niezłożenia deklaracji
    w terminie ?"
    Art.6.2.4 zdanie drugie (średnika nie liczę jako separatora zdania,
    wypadałoby napisać "po pierwszej kropce będącej separatorem
    zdania" :)) - w ustawie o podatku od spadków i darowizn.
    Dobrze ukryte :>

    >+ ale i tak będzie chyba mniej niż nieujawnioony dochód.

    ...pewnikiem...

    >+ Podaj, że forse zarobiłeś na zachodzie prostytuując się.
    >+ Od tego nie płaci się podatku.

    *W POLSCE*. To taki dziwny kraj (Polska :)) który nie może się
    zdecydować czy prostytucja jest "be" (i zabroniona) czy "a"
    (...i podatek się należy...). Raczej wyjątek w skali świata
    niż reguła :]

    >+ Rozważ to

    ...był taki post na .foto.cyfrowa, forwardowałem - o tym że
    USy się kontaktowały w ramach UE :)
    Polecam również rozważyć...
    Po prawdzie nie wydaje się własnych obywateli do ukarania
    w innym państwie... ale jak sami pojadą... ;]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-05-12 22:16:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2005, bolo wrote:
    [...]
    >+ swiadczyles uslugi seksualne-nie podlega opodatkowaniu

    ...w Polsce - czy np. Holandii ? ;>

    Przecież jest naturalne iż jeśli US będzie to chciał sprawdzić
    to sprawdzi - w ramach UE jest wymiana informacji, policje i inne
    organa na ogół taką "działalność" jakby rzec "spisują"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 10. Data: 2005-05-12 22:20:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2005, Sebol wrote:

> [...]
    >+ 2. dochód z nielegalnego źródła które nie jest karane oraz i tym
    >+ opodatkowene tj: dawanie dupy, przyzanie do kradzieży sprzed 20 lat itd.

    Zastrzegam iż jestem malkonktentem w tym przypadku :]
    Ale wyrok sądowy uznający rację US który domagał się DOWODÓW że
    podatnik te pieniądze MIAŁ był... A poszło o jakąś babcię która
    w latach '70 zgromadziła (wtedy nielegalnie) nieco :] "zielonych"
    i trzymała pod poduszką.
    Na "braku dowodu" US zgarnął owe 75% - mimo iż tłumaczenie
    wygladało na wiarygodne...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)