  • 1. Data: 2005-05-11 16:46:02
    Temat: lokal
    Od: onill <o...@p...fm>

    witam i mam taki problem
    jest budynek ktorego wlascicielem jest osoba z rodziny brat i prowadzi
    sobie dzialalnosc w tym budynku , ja chce wynajac piwnice tego budynku
    i tu jest pytanie
    1. czy musimy sie rozliczac na podstawie F-VAT ( realia przepisow)
    2. czy moze jak to w rodzinie brat mi odda piwnice za free -- czy w tym
    przypadku bedzie to niezgodne z przepisami ?? a jesli tak to w jaki
    sposob wykombinowac aby US sie nie czepial

  • 2. Data: 2005-05-12 22:27:25
    Temat: Re: lokal
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 11 May 2005, onill wrote:

    > + 2. czy moze jak to w rodzinie brat mi odda piwnice za free -- czy w tym
    > + przypadku bedzie to niezgodne z przepisami ?? a jesli tak to w jaki sposob
    > + wykombinowac aby US sie nie czepial

    ++ USTAWA ++
    Art. 16. 1. Za przychód z nieruchomości odstąpionych bezpłatnie w całości
    lub w części do używania innym osobom fizycznym i prawnym oraz jednostkom
    organizacyjnym niemającym osobowości prawnej uważa się wartość czynszową,
    stanowiącą równowartość czynszu, jaki przysługiwałby od tych osób w razie
    zawarcia umowy najmu lub dzierżawy nieruchomości. [...]
    2. Jeżeli właściciel nieruchomości używa jej na własne potrzeby lub
    potrzeby członków rodziny albo [...]
    nie ustala się wartości czynszowej tej nieruchomości lub jej części,
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    a wydatki związane z nieruchomością
    nie stanowią kosztu uzyskania przychodów.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    IMO pic polega na tym iż brat musiałby "wyurzucić z kosztów" stosowną
    część (wszelkich !) kosztów nieruchomości - włączając nie tylko
    "czynsze i prądy" ale również koszty remontów itp.
    Oczywiście pamiętając iż od NKUP VATu też odliczać nie wolno...

    Rzecz jasna mam na myśli fakt iż piszesz że "prowadzi tam DG",
    więc zakładam iz zadowolony ;) wpisuje wszystko w KUP... !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)