  • 1. Data: 2003-03-03 18:52:08
    Temat: Przedsiębiorcy zapłacą 40 procent więcej
    Od: "Sark" <w...@p...onet.pl>

    "Przedsiębiorcy zapłacą 40 procent więcej
    Najprawdopodobniej o ponad 40 proc. wzrośnie składka na ubezpieczenie zdrowotne
    płacona przez osoby prowadzące działalność
    gospodarczą, twórców, artystów i osoby wykonujące wolny zawód. Jest bardzo
    prawdopodobne, że ta podwyżka dotknie już składkę za
    marzec (płatną zasadniczo w kwietniu), bo ustawa o Narodowym Funduszu Zdrowia wejdzie
    w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w
    Dzienniku Ustaw.

    Prawdopodbnie dziś, gdy czytają państwo DOBRĄ FIRMĘ, znany jest już komunikat ZUS w
    tej sprawie (...)"

    Info jest z 25.02.2003 r, dzisiaj szukałem na stronie ZUS i nic nie znalazłem ...
    niby wynika to z nowej ustawy ale może sie
    wycofali :)

    Dalej na stronie Rzepy
    http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_030225/firma_c_a_3.
    html#1

    Sark

  • 2. Data: 2003-03-03 19:09:50
    Temat: Re: Przedsiębiorcy zapłacą 40 procent więcej
    Od: "pawel J" <p...@p...onet.pl>

    > Dalej na stronie Rzepy
    > http://www.rp.pl/dodatki/firma_c_030225/firma_c_a_3.
    html#1

    "Według dotychczasowych zasad przedsiębiorcy płacili za styczeń i zapłacą za
    luty składkę w wysokości 100,60 zł miesięcznie. Podstawa wymiaru składki
    była taka, jak podstawa wymiaru składek na ubezpieczenia emerytalne i
    rentowe, z tym że należało ją jeszcze pomniejszyć o składki na
    ubezpieczenia: emerytalne, rentowe i chorobowe finansowane przez
    ubezpieczonego. "

    Cholera jasna to ja nie pomniejszałem i płaciłem od tej samej podstawy.
    Źle robiłem? Czy źle to rozumiem?
    PawełJ

  • 3. Data: 2003-03-03 20:47:04
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

    Użytkownik "pawel J" <p...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > ubezpieczonego. "
    >
    > Cholera jasna to ja nie pomniejszałem i płaciłem od tej samej podstawy.
    -----------------------------------
    Też nie bardzo rozumiem ale napewno do tej pory osoby prowdzące działalność
    płaciły składkę zdrowotną od tej samej podsatwy co społeczne.
    Wiola

  • 4. Data: 2003-03-03 20:56:04
    Od: "Ryszard G" <r...@w...pl>

> [...]
    > ubezpieczonego. "
    >
    > Cholera jasna to ja nie pomniejszałem i płaciłem od tej samej podstawy.

    Ciekawe ;)
    Tylko dlaczego podstawa do ubezpieczeń społecznych za styczeń i luty
    wynosi 1257,49 zł a 100,60 zł to 8% od tej samej kwoty.

    Dali ciała z takim obliczaniem podstawy do zdrowotnego.

    pozdrawiam
    Ryszard

  • 5. Data: 2003-03-04 08:00:59
    Temat: Re: Przedsiębiorcy zapłac? 40 procent więcej
    Od: zoil <p...@1...0.0.1>

    On Mon, 3 Mar 2003 19:52:08 +0100, "Sark" <w...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    >
    >Info jest z 25.02.2003 r, dzisiaj szukałem na stronie ZUS i nic nie znalazłem ...
    niby wynika to z nowej ustawy ale może sie

    Myśleli, ze zdążą "zabić" kasy chorych 1 marca.
    Egzekucję przesunięto na prima aprilis. Czyli za marzec będzie po
    staremu:
    http://www.zus.pl/niusy/k030227.htm