  • 1. Data: 2005-07-08 09:28:12
    Temat: Przelew do ZUS z prywatnego konta?
    Od: mmx <b...@s...pl>

    Witam,

    Chciałbym w tym miesiącyu przelać składki ZUS z konta prywatnego.
    Prowadzę jednoosobową DG, posiadam rachunek określony jako "firmowy",ale
    w tym miesiącu wszelkie środki mam na prywatnym,toteż musiałbym przelać
    na firmowe,a potrem dopiero do ZUS. Chciałbym uniknąć niepotrzebnego
    przelewania,jeśli jest możliwe zapłacenie ZUS z konta nie zgłoszonego
    przy zakładaniu DG. Czy tak można?

    Dziękuję

  • 2. Data: 2005-07-08 10:40:16
    Temat: Re: Przelew do ZUS z prywatnego konta?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "mmx" <b...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uniknąć niepotrzebnego przelewania,jeśli jest możliwe zapłacenie ZUS
    > z konta nie zgłoszonego przy zakładaniu DG. Czy tak można?

    Czy myslisz, ze mafie interesuje, z jakiego rachunku otrzymuje haracz
    ? Musi tylko wiedziec od kogo. :-)

    Mozna, mozna.

    marekz

  • 3. Data: 2005-07-08 12:06:58
    Od: "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl>

    Robiłem to wielokreotnie, pomimo informacji, że nie wolno. I w dodatku ze
    swojego konta za DG żony.
    Tylko w komentarzu napisz za co i za kogo.

    Nigdy nie było problemu, chociaz informowali, ze nie wolno tak.

  • 4. Data: 2005-07-08 20:44:11
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Użytkownik "Wojciech Kozłowski" <w...@w...pl> napisał w
    wiadomości news:dalq97$imv$1@news.mch.sbs.de...
> [...]
    > swojego konta za DG żony.
    > Tylko w komentarzu napisz za co i za kogo.
    >
    > Nigdy nie było problemu, chociaz informowali, ze nie wolno tak.

    Nie w komentarzu, tylko wystarczy prawidlowo wypelnic pole z NIPem. A
    kto Ci mowil, ze nie wolno, tak z ciekawosci ?

    marekz

  • 5. Data: 2005-07-09 06:52:33
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    MarekZ wrote:

    > Nie w komentarzu, tylko wystarczy prawidlowo wypelnic pole z NIPem. A
    > kto Ci mowil, ze nie wolno, tak z ciekawosci ?

    Jak by się ZUS uparł i zastosował szczegółowo
    do art 47.4b to mógłby przetrzymać wpłaty dokonane
    z rachunków nie będących rachunkami płatnika składek
    i uważać, że właściwej wpłaty nie ma.
    Ale i bez tego mają pewnie dość bałaganu,
    dlatego księgują od razu.

  • 6. Data: 2005-07-09 09:46:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 9 Jul 2005, cef wrote:

> [...]
    > + do art 47.4b to mógłby przetrzymać wpłaty dokonane
    > + z rachunków nie będących rachunkami płatnika składek

    Aczkolwiek argument wygląda "prawniczo poprawnie" :] to IMO na
    samo zapytanie odpowiedzią nie jest: sugeruję znaczy możliwość
    zapodania konta osobistego jako jednego z kont platnika
    składek (*własnych* składek oczywiście), bo przecież zobowiązanie
    wobec ZUS jest "osobiste" :)

    > + Ale i bez tego mają pewnie dość bałaganu,

    ...a to pewnie swoją drogą.
    BTW: dostałem "wykaz składek za 2001 rok" ! :)
    Wszyscy tak mają ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 7. Data: 2005-07-09 12:20:11
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > zapodania konta osobistego jako jednego z kont platnika
    > składek (*własnych* składek oczywiście), bo przecież zobowiązanie

    Zgłosić do ZUS to sobie można więcej rachunków,
    byleby to były rachunki płatnika-wtedy jest OK.
    Gorzej jak ktoś przelewa z konta żony.
    Zawsze mogą rzucić kłodę ;-)

    > BTW: dostałem "wykaz składek za 2001 rok" ! :)
    > Wszyscy tak mają ?

    Też dostałem i wg wykazu wszystko jest OK.
    Ale teraz tradycyjnie spodziewam
    pisma, że w systemie nie ma składek
    np. za pół roku 2001.

  • 8. Data: 2005-07-10 14:56:48
    Od: Andrzej<a...@p...pl>

    Wpłaty składek na ZUS też bez problemu przyjmują w gotówce urzędy
    pocztowe.Więc możesz ostatecznie z prywatnego konta wypłacić pieniądze z
    bankomatu i po wypełnieniu druczków wpłacić gotówką na poczcie...

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 9. Data: 2005-07-10 15:02:06
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > ...a to pewnie swoją drogą.
    > BTW: dostałem "wykaz składek za 2001 rok" ! :)
    > Wszyscy tak mają ?

    Ja tez dostalem ! O dziwo bez bledow, bo za 2002 oraz 2003 byly bledy.
    Za pozostale lata nie dostalem. Aha, list przyszedl na poczatku lipca,
    ale datoewany na 31 grudnia 2004 roku :-)

    marekz