  • 1. Data: 2005-07-08 07:48:48
    Temat: umowa zlecenie czy o pracę?
    Od: "Ewa" <l...@n...pl>

    Witajcie

    Chcę zatrudnić na jednym punkcie sprzedaży osobę jako pomoc. Punkt jest
    otwarty dwa razy w tygodniu w godz. 5-13. Osoba ta byłaby jak już
    wspomniałam zatrudniona do pomocy sprzedającej ale czasem może pracować
    sama, a czasem może wogóle być niepotrzebna. I stąd moje pytanie: na jaką
    umowę zatrudnić? Chciałam zatrudnić na 2/5 etatu ale co w sytuacji gdy np.
    nie będzie potrzebna pomoc przez np. tydzień?

    Ewa

  • 2. Data: 2005-07-08 09:35:27
    Temat: Re: umowa zlecenie czy o pracę?
    Od: "Magdalena B" <m...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Ewa" <l...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > umowę zatrudnić? Chciałam zatrudnić na 2/5 etatu ale co w sytuacji gdy np.
    > nie będzie potrzebna pomoc przez np. tydzień?

    W takim przypadku lepsza będzie umowa zlecenie - płacisz za wykonaną pracę,
    bez martwienia się o chorobowe, urlop, przestój itp.
    Nikt sie nie doczepi ze to ucieczka przed umową o praceę - bo taka 'praca"
    jaką przedstawiłaś ma cechy bardziej zlecenia niż pracy.

    MB

    księgowość, podatki, wynagrodzenia, ZUS