  • 1. Data: 2005-07-07 20:06:02
    Temat: czy tak wolno?
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    czy jest zgodne z prawem i ewentaulna kontrola sie nie bedzie "czepiala" gdy
    zajdzie ponizsza sytuacja:

    kupuje towar za 100 zl/szt

    czesc sprzedaje za 120 zl, czesc za 80 zl

    czy mi tak wolno, sprzedawac ponizej kosztow zakupu? ( czytalem archiwum i
    wywnioskowalem, ze tak mozna)

    rzeczywiscie caly towar sprzedalbym za 120 zl, nie wszyscy chca
    paragony/faktury, wtedy wpisywalbym 80 zl
    celem byloby zmniejszenie podatku vat i dochodowego naleznego do zaplaty

    z gory dziekuje za odpowiedz

  • 2. Data: 2005-07-07 20:27:38
    Temat: Re: czy tak wolno?
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fickman wrote:
    > rzeczywiscie caly towar sprzedalbym za 120 zl, nie wszyscy chca
    > paragony/faktury, wtedy wpisywalbym 80 zl
    > celem byloby zmniejszenie podatku vat i dochodowego naleznego do
    > zaplaty

    A Ty myślisz, że na ewentualne
    kontrole to samych
    niemyślących przysyłają?

    Poza tym -----> pl.kombinatorzy

  • 3. Data: 2005-07-07 20:29:36
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Thu, 7 Jul 2005 22:06:02 +0200, "Fickman" <f...@t...pl> wrote:

    >czy jest zgodne z prawem i ewentaulna kontrola sie nie bedzie "czepiala" gdy
    >zajdzie ponizsza sytuacja:
    [...]
    >rzeczywiscie caly towar sprzedalbym za 120 zl, nie wszyscy chca
    >paragony/faktury, wtedy wpisywalbym 80 zl
    >celem byloby zmniejszenie podatku vat i dochodowego naleznego do zaplaty

    ROTFL.

    WAM
    --
    NadMorskie forum dla szczurów lądowych ;)
    www.NadMorze.pl -> Forum

  • 4. Data: 2005-07-07 23:10:20
    Od: "Fickman" <f...@t...pl>

    > A Ty myślisz, że na ewentualne
    > kontrole to samych
    > niemyślących przysyłają?
    >
    > Poza tym -----> pl.kombinatorzy

    :) no ale jesli bede tlumaczyl ze towar potanial na rynku/ ie potrafilem go
    sprzedac drozej niz kupilem a potrzebowalem gotowki/uszkodzil sie/byl
    wadliwy itp. dalej nie bede mogl go legalnie sprzedac taniej niz go
    kupilem?? to mi sie wydaje troche dziwne, przeciez to moje pieniadze, jest
    jakas podstawa prawna zakazujaca takich praktyk?

  • 5. Data: 2005-07-07 23:32:43
    Od: "opix" <p...@g...pl>

    Użytkownik "Fickman" <f...@t...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jakas podstawa prawna zakazujaca takich praktyk?
    >
    > nie ma .dobrze kombinujesz ale tylko z kwitem na takie transakcje
    każdy handluje tak jak potrafi a przede wszystkim chce sprzedać a
    urzędowi nic do tego kiedy chcesz i na kim stracić .nie ma ceny dziennej
    ,dobowej to ty decydujesz o tym czy i kiedy masz mieć zysk .

    --
    ------------ opix ------------

  • 6. Data: 2005-07-08 06:24:00
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Fickman wrote:

> [...]
    > gotowki/uszkodzil sie/byl wadliwy itp. dalej nie bede mogl go
    > legalnie sprzedac taniej niz go kupilem??

    I jakoś dziwnym trafem sprzedaż fakturowana
    jest po 120, a cała sprzedaż niewidencjonowana
    fakturami po 80? Człowiek odrobinę myślący
    będzie wiedział dlaczego tak jest.
    Oczywiście formalnie tak może być,
    ale wtedy będą musieli znaleźć coś innego :-)

    to mi sie wydaje troche
    > dziwne, przeciez to moje pieniadze, jest jakas podstawa prawna
    > zakazujaca takich praktyk?

    Nikt nie zakazuje przecież

  • 7. Data: 2005-07-08 06:25:47
    Od: "Bozoo" <...@...com>

    > każdy handluje tak jak potrafi a przede wszystkim chce sprzedać a
    > urzędowi nic do tego kiedy chcesz i na kim stracić .nie ma ceny dziennej
    > ,dobowej to ty decydujesz o tym czy i kiedy masz mieć zysk .

    No jeszcze by brakowało, żeby US decydował na czym mi wolno
    wtopić a na czym nie.
    Otóż wolno Ci sprzedać poniżej kosztów - "promocja". Pomyśl tylko,
    że jeśli faktcznie sprzedasz za kwotę inną niż zaksięgujesz, to masz
    "poświadczenie nieprawdy", a to dopiero może kosztować (ale nie musi).