eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiPrzerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna › Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
  • Data: 2013-04-15 10:06:28
    Temat: Przerejestrowanie auta (usunięcie współwłaściciela) a darowizna
    Od: W <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    chciałbym przerejestrować auto (usunąć współwłaściciela) - spisujemy umowę
    darowizny i przekazania 50% wartości pojazdu, obie osoby się podpisują, idę
    z tym do urzędu skarbowego i... tutaj mam sprzeczne informacje - z jednej
    strony na wiki jest podane, że pokrewieństwo w pierwszej linii to próg ~9k
    PLN i później 3% reszty wartości (w sumie 50% wartości to około 15k PLN); z
    drugiej strony dotarła do mnie informacja, że w przypadku bezpośredniego
    pokrewieństwa i jeżeli jest to pierwsza darowizna to wystarczy złożyć
    stosowny formularz w US i wtedy odpada konieczność płacenia podatku od
    darowizny?