  • 1. Data: 2005-12-01 18:04:54
    Temat: Pytanie o podatki i panstwo
    Od: "V" <m...@p...onet.pl>

    Witam,

    Czy jesli ktos korzysta z nielegalnych dochodow, ale zaplaci od nich podatek -
    czy w takim razie zmusza Panstwo polskie do uznania nielegalnej dzialalnosci ?

  • 2. Data: 2005-12-01 20:44:19
    Temat: Re: Pytanie o podatki i panstwo
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2005, V wrote:

    > Witam,
    >
    > Czy jesli ktos korzysta z nielegalnych dochodow, ale zaplaci od nich podatek -
    > czy w takim razie zmusza Panstwo polskie do uznania nielegalnej dzialalnosci ?

    Nie. Podatek naliczył nieprawidłowo i należy mu się zwrot.
    Tak jakby zapłacił "za nic" wskutek pomyłki.
    Weź w garść np UoPFoF albo UoVAT...
    +++
    Art. 2.
    1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być
    przedmiotem prawnie skutecznej umowy.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-01 21:50:41
    Od: "V" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Art. 2.
    > 1. Przepisów ustawy nie stosuje się do:
    > 4) przychodów wynikających z czynności, które nie mogą być

    W takim razie wysoki przychod z gry-lancuszka jest legalny, bo zachodzi tu umowa
    ustna (ludzie placa, wyrazajac tym samym zgode na umowe) i mozna spokojnie sie
    opodatkowac.

  • 4. Data: 2005-12-02 15:03:51
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 1 Dec 2005, V wrote:

    > W takim razie wysoki przychod z gry-lancuszka jest legalny, bo zachodzi tu umowa
    > ustna (ludzie placa, wyrazajac tym samym zgode na umowe) i mozna spokojnie sie
    > opodatkowac.

    Hm... a ta "gra" jako taka jest legalna ?
    Jakiejś rejestracji albo zezwolenia nie wymaga ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-05 22:11:33
    Od: "V" <m...@p...onet.pl>

    > Hm... a ta "gra" jako taka jest legalna ?
    > Jakiejś rejestracji albo zezwolenia nie wymaga ?

    A tego nie wiem, czy wymaga. Jesli "gra" w tresci sama mowi, ze nie moze sie
    nazywac gra (nie wiadomo, czym jest: systemem wplat ?) i teoretycznie wszystko
    byloby w porzadku - wowczas teoretycznie mozna sie opodatkowac ? Oczywiscie
    negacje rozumiem :)

  • 6. Data: 2005-12-06 09:05:26
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Dec 2005, V wrote:

    > Jesli "gra" w tresci sama mowi, ze nie moze sie
    > nazywac gra (nie wiadomo, czym jest: systemem wplat ?)

    Jeśli coś jest "grą" to fakt nazwania tego czegoś inaczej
    nie powoduje iż to coś przestanie być "grą" :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)