  • 11. Data: 2003-02-27 15:47:19
    Temat: Re: Pytanie odnosnie odliczen z tytulu remontu mieszkania
    Od: "Adamson" <s...@g...pl>

    Użytkownik "KK" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:b3jaee$hvq$1@absinth.dialog.net.pl...

> [...]
    > mieszkalnego lub lokalu mieszkalnego oraz wpłaty na wyodrębniony fundusz
    > remontowy spółdzielni mieszkaniowej lub wspólnoty mieszkaniowej,
    utworzonych
    > na podstawie odrębnych przepisów,
    >

    > I tu o ten tytuł prawny chodzi.
    > Do wspólnoty majątkowej zalicza się rzeczy nabyte po dacie ślubu.
    > W przypadku rozwodu, tobie z mieszkania nie należy się dokładnie nic.
    > Dokładnie tak samo jak ja nie mogę odliczyć kosztów remontu mieszkania
    > rodziców mimo, że tam mieszkam i jestem zameldowany od ładnych dziesiąt

    Aby wyjasnic moj problem zadzwonilem sobie dzisiaj do US i sie dowiedzialem
    ze moge odliczyc koszty remontu, gdyz zawierajac zwiazek malzenski nabywam
    prawa do odliczen z tytulu remontu mieszkania. W trakcie malzenstwa szystko
    jest wspolne. Nie bylo by cienia watpliwosci gdy jest sie malzenstwem i
    rozlicza sie wspolnie. Ale i w moim wypadku bez przeskod moge odliczuc te
    rachunki ktore sa akurat na mnie wystawione. No i to sie wydaje logiczne.

    Pozdrowienia, no i dzieki za dyskusje

  • 12. Data: 2003-02-28 10:07:25
    Od: "Przemek T" <s...@p...gliwice.pl>

    > Zgadzam się Gotfryd jeśli uzyczam nieruchomośc rodzinie korzystam ze
    > zwolnienia wylicznia czynszu i nie płacę podatku.
    > Wiola

    A co jesli nie jest to rodzina?
    Co zrobic zeby uniknac placenia podatku przez osobe uzyczajaca/wynajmujaca?

    Przemek