  • 1. Data: 2003-02-26 18:37:57
    Temat: duplikat a zamknięcie roku
    Od: "Magdalena" <m...@o...pl>

    czy Waszym zdaniem (pełna księgowość) doksięgować duplikat wystawiony w
    lutym br.: do ksiąg 2002 czy też do ksiąg 2003 i przez RMK przenosić
    koszty.
    No i drugie pytanie, co z saldem takiego kontrahenta na koniec roku, jeśli
    faktura pójdzie przez RMK, to saldo sie nie zgodzi, czy też jakoś inaczej to
    zrobić??

    Magda

  • 2. Data: 2003-02-26 18:54:22
    Temat: Re: duplikat a zamknięcie roku
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 19:37, Użytkownik Magdalena napisał:
> [...]
    > faktura pójdzie przez RMK, to saldo sie nie zgodzi, czy też jakoś inaczej to
    Ja obstawiam księgowanie do 2002. Koszty dotyczyły 2002, tyle że
    dokument dotarł później. Ale wystawca ma ta fakture zarejestrowaną w
    2002 więc nie ma siły żeby zgodziły sie rozrachunki przy przenoszeniu
    przez RMK.
    Zreszta nie widze podstaw do RMK. Koszty danego roku znane w danym roku.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-02-26 20:22:34
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

    > Ja obstawiam księgowanie do 2002.

    Ja tez, ale PK a nie fakture.

> [...]
    > dokument dotarł później. Ale wystawca ma ta fakture zarejestrowaną w
    > 2002 więc nie ma siły żeby zgodziły sie rozrachunki przy przenoszeniu

    A ja wprost przeciwnie. Widze.

    > Koszty danego roku znane w danym roku.

    Znane, ale chyba tylko wystawcy faktury/duplikatu.
    Odbiorca poznal je w lutym 2003.

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 4. Data: 2003-02-26 21:14:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 21:22, Użytkownik Karol napisał:

    > A ja wprost przeciwnie. Widze.

    > Znane, ale chyba tylko wystawcy faktury/duplikatu.
    > Odbiorca poznal je w lutym 2003.

    Jeżeli w tym czasie nie zamknał jeszcze bilansu to nie ma podstaw żeby w
    ogóle uwiodaczniać ta fakture w księgach roku 2003.

    Rozliczenia międzyokresowe dotyczą kosztów które w jakis sposób sa
    powiązane z więcej niż jednym okresem. Te nie są.
    Duplikat wystawiony w 2003, ale sprzedaz dotyczyła 2002 i została
    dokonana w 2002. Co tam jest do przeniesienia?

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2003-02-26 21:30:31
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    >
    > Rozliczenia międzyokresowe dotyczą kosztów które w jakis sposób sa
    > powiązane z więcej niż jednym okresem. Te nie są.

    To, ze ja mam inne spojrzenie na zastosowanie RMK to mały pikuś.
    To, ze ja ksieguje źle "takie" faktury/koszty to jeszcze mniejszy pikuś.
    Ale tego, że akceptują to wszyscy kolejni audytorzy to ja Ci nie wybaczę :-)

    Pozdrawiam,
    Karol

  • 6. Data: 2003-02-26 21:50:04
    Od: "Wioletta Pikorska" <w...@j...com.pl>

> [...]
    > Duplikat wystawiony w 2003, ale sprzedaz dotyczyła 2002 i została
    > dokonana w 2002. Co tam jest do przeniesienia?

    ---------------------------------------
    Maddy czytam tą dyskusje ale teraz nie wiem mowa o duplikacie na sprzedaż i
    z tym jest problem czy duplikat na koszty .A może ja juz powinnam iść spać.
    Wiola

  • 7. Data: 2003-02-27 08:21:40
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 22:30, Użytkownik Karol napisał:

    > To, ze ja mam inne spojrzenie na zastosowanie RMK to mały pikuś.
    > To, ze ja ksieguje źle "takie" faktury/koszty to jeszcze mniejszy pikuś.
    Dziwne że nie przyszło Ci do głowy że w rachunkowości istnieje pewna
    dowolnośc, nie na wszystko znajdzie sie ścisła reguła, siegając do
    literatury mozna znaleźć co najmniej dwa różne rozwiązania danego problemu.

    > Ale tego, że akceptują to wszyscy kolejni audytorzy to ja Ci nie wybaczę :-)

    Może ujme to tak:
    W spółce która teraz prowadze w ubiegłych latach rok w rok był badany
    bilans, za każdym razem przez innego biegłego i nikt nie zauważył że
    produkty gotowe w bilansie ujmowane są wg. cen SPRZEDAŻY bez korygowania
    o marżę, pomimo że stało to jak byk w informacji dodatkowej, i tak
    włąsni szły te produkty w koszty momencie sprzedaży.
    Każdy z nich w opinii pisał że produkty gotowe firma ewidencjonuje wg.
    skalkulowanego kosztu wytworzenia - tyle że ten koszt nigdy nie był
    kalkulowany.
    Ja to zauważyłam i rozpętało sie piekło. W tej chwili następny biegły
    siedzi i oblicza ile z tego tytułu firma musi dopłacić podatku za
    ostatnie 4 lata. W perspektywie poprzednie biuro racunkowe ma sprawe w
    sądzie. Takoż biegli.

    Więc nie mów mi o audytorach, połowa z nich przełknie niejedna bzdurę.

    Maddy której kiedyś tyłek uratowało postawienie sie biegłemu

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 8. Data: 2003-02-27 08:23:06
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Dnia 26-02-2003 22:50, Użytkownik Wioletta Pikorska napisał:

    > Maddy czytam tą dyskusje ale teraz nie wiem mowa o duplikacie na sprzedaż i
    > z tym jest problem czy duplikat na koszty .A może ja juz powinnam iść spać.

    Wioluś, a jaki może byc problem z duplikatem sprzedaży? Przecież to
    dokument którego w księgach sie nie ewidencjonuje.
    Oczywiście że chodzi o zakup. :-)

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2003-02-27 08:51:39
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    > Wioluś, a jaki może byc problem z duplikatem sprzedaży? Przecież to
    > dokument którego w księgach sie nie ewidencjonuje.
    > Oczywiście że chodzi o zakup. :-)
    >
    > Maddy
    -------------------------------
    Madziuś też tak myślałam że nie jest problemem duplikat sprzedaży ale ty w
    swej odpowiedzi użyłaś sformuowania sprzedaż 2002 i to mnie zastanowiło a
    że zmęczenie całodzienne dało znać to głupio pytałam.
    Pozdrawiam Wiola

  • 10. Data: 2003-02-27 17:30:18
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > dowolnośc, nie na wszystko znajdzie sie ścisła reguła, siegając do
    > literatury mozna znaleźć co najmniej dwa różne rozwiązania danego

    Niestety, ale ja nie trafilem na literature z tym "innym" rozwiazaniem.
    Dla mnie opisany przypadek ksieguje sie w roku 2002 za pomoca PK.

    Dt - koszty
    Ct - RMKB

    a w roku 2003 fakture:

    Dt - RMKB