  • 1. Data: 2012-01-12 21:25:32
    Temat: Pzychód z prowizji (miesięczny) a zawieszona działalność gospodarcza
    Od: "Robert" <w...@w...pl>

    Witam,

    Czy przy zawieszonej działalności mogę wystawić fakturę VAT w ramach
    przychodu
    z prowizji za polecenie usługi ?

    Prowizję otrzymuję miesięcznie (gdy osoba polecona skorzysta z usługi) i
    polecenie tej usługi
    (oraz pierwsze przychody dla mnie) nastąpiły jeszcze zanim zawiesiłem
    działalność.

    Trochę głupio, żeby mi teraz pieniądze uciekały bokiem.

    Pozdrawiam,

    RM.

  • 2. Data: 2012-01-12 21:35:45
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-12 22:25, Robert pisze:
> [...]
    > działalność.
    >
    > Trochę głupio, żeby mi teraz pieniądze uciekały bokiem.

    Nie tylko nie możesz wystawić faktury, ale i nie możesz osiągać tego
    przychodu.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2012-01-13 12:05:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Robert" <w...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Trochę głupio, żeby mi teraz pieniądze uciekały bokiem.

    No to musisz odwiesic.
    Skoro sa przychody, to PROWADZISZ dzialalnosc.

    malo tego, gdy ZUS sie pokapuje, to nakaze zaplacic skladki takze za okres
    zawieszenia, bo skoro teraz dostales jakas prowizje, to znaczy, ze zawarles
    przed zawieszeniem jakas *umowe* na mocy ktorej teraz ta prowizja stala Ci
    sie nalezna.

    A skoro tak, to ta umowa obowiazywala przez okres zawieszenia, czyli de
    facto prowadziles chlopie dzialalnosc.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2012-01-13 15:19:08
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2012-01-13 13:05, SDD pisze:

    > A skoro tak, to ta umowa obowiazywala przez okres zawieszenia, czyli de
    > facto prowadziles chlopie dzialalnosc.

    Samo trwanie umowy jeszcze wykonywania działalności jeszcze nie implikuje.

    Na przykład można mieć zawartą umowę na telefon i działalności nie
    wykonywać.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2012-01-14 09:04:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 12 Jan 2012, Liwiusz wrote:

    > Nie tylko nie możesz wystawić faktury, ale i nie możesz osiągać tego
    > przychodu.

    ...raczej w drugą stronę, jak SDD pisze (skoro jest przychód, to
    i umowa "się wykonuje"), a zakazu osiągania przychodu nie ma :)
    (za to pozostawanie w zawieszeniu jest z tym sprzeczne).
    Z uwagą że samo istnienie umowy nie implikuje "prowadzenia" się
    rzecz jasna zgodzę.

    Raczej nie kwalifikuje się to jako "przychód uboczny" (taki jak
    z odsetek z konta firmowego, który chyba można osiągać).

    pzdr, Gotfryd

  • 6. Data: 2012-01-14 14:40:54
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Na przykład można mieć zawartą umowę na telefon i działalności nie

    Będąc jej wykonawca (tj. operatorem)? :)

    Pozdrawiam
    SDD